וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות של חצי אחוז בלונדון ובפאריס; בנק אבי נשונל מזנק ב-10% על רקע ספקולציות על רכישה

דפנה מאור

30.7.2003 / 13:50

ויוונדי יוניברסל יורדת ב-1.7% לאחר ש-MGM פרשה מהמכרז על נכסי הבידור שלה; אלקטל מזנקת ב-5%



עליות שערים מתונות נרשמות בבורסות אירופה, על רקע שמועות על רכישות ופרסום דו"חות. מדד FTSE בלונדון עולה ב-0.5%; פאריס עולה ב-0.7%; פרנקפורט ב-0.2%. מניות הטלקום והטכנולוגיה מובילות את עליות השערים.



מדד בטחון הצרכנים בצרפת עלה ביולי, זו הפעם הראשונה השנה. המדד עלה ל-91 לעומת שפל של 20 חודשים שרשם ביוני, ברמה של 90 נקודות. השיפור יוחס לבלימת הייסוף ביורו. המדד מבוסס על סקר שנערך בקרב 2,000 חברות.



ויוונדי יוניברסל יורדת ב-1.7% לאחר ש-MGM פרשה מהמכרז על נכסי הבידור שלה בארה"ב. במירוץ לרכישת הנכסים נותרו רק ארבע משתתפות. אולפן הקולנוע הוותיק MGM נימק את הסרת הצעתו, ששווייה 11.5 מיליארד דולר בכך שמחיר הנכסים הפך גבוה מדי.



בנק אבי נשונל רשם הפסד של 234 מיליון דולר במחצית הראשונה, בעקבות מכירתם של נכסים לא רווחיים. בתקופה המקבילה רשם הבנק רווח לפני מס של 660 מיליון דולר. הבנק מנסה להתמקד בתחום המשכנתאות והחסכון, ומכר 57% מהנכסים שאינם בתחום זה. ההפסד עורר הערכות כי הבנק עשוי להירכש, ומנייתו מזנקת ב-10.2%.



ענקית מוצרי הצריכה הביתיים יוניליבר עולה ב-0.5% בעקבות דיווחה על ירידה של 18% ברווחיה הרבעוניים לאחר שפיחות הדולר כנגד היורו הפחית את רווחיה בארה"ב ומכירות משקה ההרזייה סלים-פאסט התכווצו. הרווח הנקי ירד ל-564 מיליון יורו (645 מיליון דולר) מ-688 מיליון יורו בתקופה המקבילה, אמרה החברה האנגלית-הולנדית. גם בניכוי הפיחות בשער הדולר נרשמה ירידה של 13% ברווחי החברה.



במגזר הטכנולוגיה מתבלטת אלקטל בעלייה של 5%. פראנס טלקום ואורנג', שפירסמו אתמול את תוצאותיהן הרבעוניות, עולות ב-2% וב-0.4% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully