וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסק"ש תנסה לגייס בשבועות הקרובים 150 מיליון שקל בהנפקה פרטית של אג"ח

אילן מוסנאים

30.7.2003 / 10:36

כך נודע ל-TheMarker; מבנה ההנפקה טרם נקבע; קבוצת אי.די.בי מימשה בחודשים האחרונים נכסים בכ-335 מ' ש'; על פי הערכות, הקבוצה נערכת לחלוקת דיווידנד גדול



נוחי דנקנר ממשיך להכשיר את הקרקע לחלוקת דיווידנדים בקבוצת אי.די.בי, ומתכנן להוציא את חברת דסק"ש לגיוס חוב בהנפקה פרטית של אג"ח סטרייט בהיקף של כ-150 מיליון שקל למוסדיים בתל אביב. כך נודע ל-TheMarker.



בשלב זה מבנה ההנפקה, שצפויה לצאת אל הפועל בשבועות הקרובים, לא נקבע.



דסק"ש תבצע את ההנפקה במסגרת המדיניות של קבוצת אי.די.בי להגדיל את הנזילות של החברות בקבוצה. אתמול מכרה אי.די.בי אחזקות למוסדיים בבורסה 5.6% ממניות בנק דיסקונט תמורת כ-200 מיליון שקל, וזאת אחרי שאי.די.בי פיתוח מכרה באמצע יוני מניות של כלל ביטוח בכ-75 מיליון שקל, ואלרון מכרה בסוף מאי מניות פרטנר בשווי של כ-60 מיליון שקל.



עיתון "הארץ" פירסם הבוקר ידיעה לפיה קבוצת אי.די.בי מתכננת למכור בשנתיים הקרובות אחזקות ב-50 אחזקות. על פי הערכות בשוק תמורת המימושים שבוצעו עד כה, ואלה שהחברה תבצע בעתיד, מיועדת לשמש בעיקר לצורך חלוקת דיווידנדים גדולים שהקבוצה תבצע, ואשר יאפשרו לבעלי השליטה בחברה, נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, להקטין את המינוף של כ-250 מיליון דולר שנטלו לצורך רכישת השליטה בקבוצת אי.די.בי.



בהמלצה שפירסם באחרונה בית ההשקעות יו.בי.אס, כתב האנליסט סטיבן לוי כי הצעדים הראשונים של גנדן יהיו להביא מנהלים מנוסים לחברות הבנות בקבוצת אי.די.בי, ובמקביל לנסות ולגייס מזומנים באמצעות מימושים של חלק ממניות החברה בחברות הבנות. ביו.בי.אס ציינו כי לאי.די.בי יש פוטנציאל לגיוס של כ-1.35 מיליארד שקל. זאת, אם תפעל למימוש אחזקות בחברות הבנות, כך שהשליטה (51%) בחברות אלו תיוותר בידיה, ובהנחה כי המימושים יתבצעו בדיסקאונט של 5% לשווי השוק של האחזקות העיקריות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully