וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי לאומי למשכנתאות זינקו ל-48 מיליון שקל ברבעון השני בעקבות השפעות המדד

אמיר טייג

30.7.2003 / 9:17

המנכ"ל: יציבות בדולר על רמה של 4.4 שקלים תגרום להתייקרות של עד 10% בדירות יד שנייה; במחצית הראשונה של 2003 הרוויח הבנק 70 מיליון שקל



בנק לאומי למשכנתאות, חטיבת המשכנתאות של בנק לאומי, מדווח הבוקר כי ברבעון השני של 2003 צמח הרווח פי 6 והסתכם בכ-48 מיליון שקל. עם זאת, רשם הבנק גידול של 0.6% בתיק האשראי שלו מאז תחילת השנה, כך שעיקר הצמיחה נובעת מהרבעון המקביל שהיה קשה במיוחד. מסיבה דומה רשם הבנק במהלך הרבעון בראשון צמיחה מרשימה ברווח מפעולות מימון של פי 2.5 אשר הסתכמו בכ-99 מיליון שקל. גורם נוסף אשר השפיע לחיוב על דו"חות הבנק היה הפרש בין מדד בגין ומדד ידוע, אשר הפחית את רווחי הבנק ברבעון השני של 2002 ופעל לטובת רווחי הרבעון השני של 2003.



בסיכום חצי שנתי רשם הבנק רווח נקי של 70 מיליון שקל, לעומת רווח של 30 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה. רווחי המימון גם הם צמחו בשיעור ניכר במחצית השנייה והסתכמו בכ-181 מיליון שקל, לעומת 88 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.



בהתאם לגידול בפעילות צמחו גם ההפרשות לחובות מסופקים, אך בשיעור נמוך יותר מרווחי המימון. ברבעון השני של 2003 הסתכמו ההפרשות ב-23 מיליון שקל, המהווים כ-23% מרווחי המימון, זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו הסתכמו ההפרשות לחובות מסופקים על 10 מיליון שקל, אשר היוו כ-25% מרווחי המימון.



במחצית הראשונה סך ההפרשות הגיע ל-0.34% מתיק האשראי של הבנק לעומת 0.17% בתקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל בנק לאומי למשכנתאות, ראובן צבאג, הכפלת שיעור ההפרשות נובעת ממדיניות הבנק המאפשרת ללקוחות מתקשים לפרוש תשלומים: "אנו עושים הכל על מנת למנוע מצב בו נזדקק לממש משכנתאות ולהוציא אנשים מדירותיהם", אומר צבאג.



עוד אמר צאבג כי מנתונים ראשונים לגבי חודש יולי, עולה כי מגמת ההתאוששות נמשכת וכי היקף מימושי המשכנתאות בחודש העומד להסתיים יהיה גבוה לפחות כמו זה של החודש שעבר. לדבריו, המשך ההתאוששות במחצית השנייה של 2003, יביא לכך שסך המשכנתאות שיוענקו ב-2003 יהיה דומה לזה של השנים האחרונות. לדבריו, עיקר ההתאוששות בחודש יולי נובעת משוק דירות יד שנייה אשר נהנה מירידת מחירים בעקבות הירידה בדולר. "אם הדולר יתייצב על רמה של 4.4 שקלים, מחירי הדירות יד שנייה צפויות לעלות ב-5% עד 10% ובכך לסגור את פער הכדאיות שקיים כיום לטובת דירות יד שנייה לעומת דירות חדשות", אומר צבאג.



בבנקים למשכנתאות דיווחו לאחרונה כי בחודשיים האחרונים ניכרת התאוששות של ממש בבקשות למשכנתאות, זאת לעומת הרמה הנמוכה שנרשמה בבקשות ברבעון הראשון של השנה. התאוששות הנובעת בעיקר מהירידה בשער הדולר ומהפחתת הריבית על המשכנתא. כך, אם באפריל היה סך המשכנתאות שהעניקו הבנקים 977 מיליון שקל, במאי הוא כבר עלה ל-1.157 מיליארד שקל וביוני ל-1.44 מיליארד שקל - עלייה של 47% בתוך חודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully