וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש האריך צו איסור יציאה מהארץ כנגד טל יגרמן ב-90 יום

אמיר הלמר

30.7.2003 / 12:42

השופטת מציינת כי יגרמן לא הציג כל מסמך התומך בטענתו שמצבו הכלכלי בכי רע; יגרמן וראשי קבוצת פלד גבעוני נמצאים תחת חקירה של הרשות לני"ע



שופטת ביהמ"ש השלום בתל אביב רחל גרינברג החליטה להאריך את צו איסור היציאה מהארץ כנגד טל יגרמן - מי ששימש כיועץ הפיננסי של קבוצת פלד גבעוני - ב-90 יום נוספים. גרינברג הורתה גם שהערבויות שהעמיד יגרמן והתנאים המגבילים שהוטלו עליו ישארו בתוקפם.



כנגד יגרמן ובכירי קבוצת פלד גבעוני, בהם רפי פלד, אריה גבעוני ודוד הבי, הוצאו צווי איסור יציאה מהארץ עם התחלת חקירת רשות ניירות ערך כנגדם. החקירה נסובה סביב חשדות שאי פרסום דו"חות כספיים של חברות בקבוצה נעשה כדי להסתיר מהציבור הוצאות כספים במיליוני שקלים מהחברות והעברתם לראשי הקבוצה.



לאחרונה, לאחר שהסתיימה החקירה של הרשות והממצאים הועברו לפרקליטות מיסוי וכלכלה, החליטו בפרקליטות להיענות לבקשתם של פלד, גבעוני והבי ולהסיר את צווי איסור היציאה מהארץ כנגדם. מנגד, התנגדה הפרקליטות לבקשתו של יגרמן בעניין. הפרקליטות התנגדה למעשה לבקשתו של יגרמן להמיר את הערבות הבנקאית שהפקיד בסך 200 אלף שקל בערבות צד ג' וביקשה להאריך את תקופת השחרור בערובה של יגרמן ב-90 יום נוספים.



יגרמן טען באמצעות עו"ד ז'ק חן כי מצבו הכספי בכי רע והוא אינו יכול לעמוד בנטל הערבות הבנקאית וכי מקורב שסייע לו בהעמדת הערבות מסרב לעשות זאת כיום.



מנגד, טענה הפרקליטות כי חקירת הפרשה הניבה חומר רב וכי נחוץ זמן נוסף לפרקליטות כדי לגבש עמדתה באשר העמדתו של יגרמן לדין. עוד הוסיפה הפרקליטות כי החשדות כנגד יגרמן חמורים ויש חשש שעם פקיעת הערבויות הוא ימלט מהארץ. נציגת הפרקליטות הוסיפה בדיון כי כנגד יגרמן מתנהל תיק פלילי נוסף בפרשת אוגדן וכן בכוונת שלטונות מע"מ להגיש כנגדו כתב אישום נוסף בנוגע לשימוש בחשבוניות פיקטיוויות שהביאו להעלמת מס בהיקף של כ-944 אלף שקל.



השופטת כאמור נענתה לבקשת הפרקליטות תוך שהיא קובעת כי מכלול הנסיבות, ההיקף הכספי וטיב החשדות מצדיקים להשאיר את הערבויות ואת צו איסור היציאה מהארץ בתוקף. לעניין טענתו של יגרמן כי מצבו הכלכלי רע, קובעת השופטת כי לא נמסר לה כל מסמך מטעמו של יגרמן התומך בטענה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully