וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי בן בסט: הרפורמה במס הנוכחית היא אנטי רפורמה

גולן פרידנפלד

30.7.2003 / 13:40

מנכ"ל האוצר לשעבר אמר כי היה מקום להגדיל את שיעור המס על ההון ל-25% כפי שנהוג באירופה ובארה"ב; לדבריו: רפורמה מדברת על תיקוני אפליות ולא על הותרתן, כפי שקרה ברפורמה הנוכחית

"אני מצטער לומר שהרפורמה במס היא בעצם אנטי רפורמה. רפורמה מדברת בדרך כלל על תיקוני אפליות ולא על הותרתן, כפי שקרה ברפורמה הנוכחית". כך אמר אבי בן בסט, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, בכנס של "גלובס".

בן בסט אמר: "הדבר היחידי החיובי ברפורמה הנוכחית הוא למעשה הגדלת שיעור המס על ההון מ-0% ל-10% - גם זה הישג, אבל היה בהחלט מקום לנצל את המומנטום ולהגדיל את שיעור המס על ההון ל-25% כפי שנהוג באירופה ובארה"ב".

"הבעיה העיקרית של הרפורמה הינה בהצבת שני בסיסי מס - האחד ריאלי והשני נומינלי. מדוע לא הוחלט ללכת על בסיס מס אחד? הנחת הוועדה שהתוותה את הרפורמה היתה שיעור אינפלציה של 2%, אך מי מבטיח ששיעור אינפלציה כזה יישמר לאורך שנים?". "לדוגמה", אומר בן בסט, "רווח ריאלי בשיעור של 4% עם קצב אינפלציה שנתי של 2% מותיר תשלום מס זהה בבסיס נומינלי ובבסיס ריאלי, אבל אם מדובר על קצב אינפלציה גבוה יותר, הרי ברור שהמחזיק נכסים על בסיס נומינלי ישלם תשלומי מס גבוהים יותר. זוהי אפליה שלא תוקנה ברפורמה הנוכחית".

בנוסף, ציין בן בסט כי להערכתו היה מקום להשוות את המס על דיווידנד למס על רווחי הון בסך 25%: "אין שום היגיון להשארת פער כזה. אם כבר החליטו לעשות רפורמה ולהטיל סוף סוף מס על רווחי הון היה מקום להשוות את שיעורי המס הללו".

בן בסט טוען שגם בארה"ב מדובר על שיעורי מס גבוהים יותר: "למשל שיעור המס על ריבית בארה"ב דומה לשיעור המס השולי האישי ומסתכם ב-38% על בסיס נומינלי. כאן קבענו רק 10%. מבחינת השווקים הפיננסים, ארה"ב היא הדוגמה אליה היינו צריכים להיצמד", אומר בן בסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully