וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הצמיגים גודייר עברה להפסד רבעון השני על רקע המשך החולשה בחטיבה הצפון אמריקאית

רן דוידוב

30.7.2003 / 15:18

ההפסד הנקי הסתכם ב-73.6 מ' ד' והיה גבוה מהתחזיות; החברה, שרשמה הפסד בשנתיים האחרונות, מבקשת להפחית שכר עובדיה על רקע עלייה במחיר חומרי הגלם וירידה במשלוחים



גודייר (סימול GT), יצרנית הצמיגים הגדולה בצפון אמריקה, עברה להפסד רבעון השני כתוצאה מעלייה במחירי חומרי הגלם וירידה בכמות המשלוחים.



גודייר, שרשמה הפסד בשנתיים האחרונות, דיווחה על שיפור בתוצאות העסקיות בשישה מתוך שבעה אזורי פעילותה. אולם, כפי שקרה ברבעונים קודמים, הביצועים החלשים של חטיבת ייצור הצמיגים הצפון אמריקאית, שהיא חטיבת הליבה של החברה, נגסו בשיפור זה.



החברה דיווחה על הפסד נקי של 73.6 מיליון דולר, או 42 סנט, לעומת רווח נקי של 28.9 מיליון דולר, או 18 סנט, בתקופה המקבילה. הרבעון הנוכחי כלל הוצאה חד פעמית של 13.4 מיליון דולר כנגד פיטורי עובדים ומיזוג פעילויות ייצור והפסד של 7 מיליון דולר ממכירת נכסים. ההפסד היה גבוה מן התחזיות, שצפו לחברה הפסד של 23 סנט למניה.



המכירות עלו ב-8% ל-3.76 מיליון דולר, לעומת 3.48 מיליון דולר בתקופה המקבילה. לעומת זאת נרשמה ירידה בנפח הצמיגים שנמכרו מ-53.3 מיליון ל-52.8 מיליון יחידות. החברה אמרה שהדולר החלש והשיפור בהיצע המוצרים הכללי סייע לעליה במכירות חרף הירידה בנפח הצמיגים.



גודייר אמרה כי קיצוץ ההוצאות בו נקטה ברבעון האחרון לא הספיק בכדי לקזז את העלייה במחירי חומרי הגלם, הייצור ושכר העבודה.



החברה מתכוונת לחדש כבר בימים הקרובים את המו"מ עם איגוד פועלי הפלדה של אמריקה בנוגע לחוזי העבודה החדשים של קרוב ל-19 אלף מעובדיה. החברה ביקשה לפתוח את חוזי השכר במסגרת מאמציה לאושש את חטיבתה הצפון אמריקאית. המגעים הופסקו ב-28 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully