וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק בציפייה לשיפור באינדיקטורים הכלכליים בארה"ב; הין ירד אל מתחת ל-120 ין לדולר

רן דוידוב

30.7.2003 / 16:26

המטבע היפאני נחלש לאחר שדווח על ירידה בתפוקה התעשייתית ביפאן; היורו נסוג לרמה של 1.141 לעומת 1.144 אמש; הערב יפרסם הבנק הפדרלי את הספר הבז'



הדולר מתרומם מול היורו והין בציפייה שהאינדיקטורים הכלכליים הרבים הצפויים להתפרסם השבוע בארה"ב ימשיכו להצביע על שיפור במשק האמריקאי. היורו יורד לרמה של 1.141 דולר לעומת 1.144 אמש. הין נחלש לרמה של 120.15 לעומת 119.93 ין אמש.



הדולר נפל אתמול אחה"צ מול המטבעות הזרים בעקבות פרסום מדד בטחון הצרכנים של מכון המחקר קונפרנס בורד. המדד צנח בחודש יולי לרמה של 76.6, הנמוכה ביותר מאז חודש מארס, לעומת 83.5 ביוני. הנפילה החדה עמדה בניגוד מוחלט לתחזיות שצפו עלייה לרמה של 85.



מדד משני הבודק את הציפיות הכלכליות לששת החודשים הקרובים נפל ב-10 נקודות ל-86.4, לעומת 96.4 ביוני. מנהלת מרכז המחקר הצרכני של המכון, לין פרנקו, אמרה כי נפילת המדדים מבטאת את הדאגה הגוברת מחולשת שוק העבודה.



אולם נפילת הדולר היתה זמנית, והוא התאושש וחזר לעליות. ייתכן כי נתונים נוספים הצפויים להתפרסם השבוע מעוררים אופטימיות בקרב המשקיעים. היום יפרסם הבנק הפדרלי בשעות הערב את הספר הבז' הסוקר את מצב הכלכלה האמריקאית באמצעות פילוח אזורי. ביום חמישי יתפרסמו נתוני הצמיחה בתמ"ג לרבעון השני, הצפויים להצביע על צמיחה של 1.7%. ביום שישי יפורסם מדד מנהלי הרכש ודו"ח התעסוקה לחודש יולי.



הין נחלש לאחר שהתפוקה התעשייתית ביפאן ירדה בחודש יוני. התפוקה ירדה בשיעור חודשי של 1.2%, בניגוד לתחזיות לעלייה של 0.4%. כמו כן אמר סגן שר האוצר לענייני חוץ, זמביי מיזוגוצ'י, כי הוא מרוצה מירידתו של הין מול הדולר בשבועיים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully