וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' ליאו ליידרמן: "גל השקעות ההון ע"י תושבי חוץ, שרובו הופנה להשקעה בנכסים שקליים, מיצה את עצמו"

גולן פרידנפלד

30.7.2003 / 16:45

היועץ הכלכלי הראשי של הפועלים: העדר השקעות בנכסים שקליים יביא לפיחות השקל; מנכ"ל דויטשה בנק: עוד לא ראינו את המשקיע שמוכן להיכנס להשקעה ריאלית בישראל



"גל השקעות ההון ע"י תושבי חוץ, שרובו הופנה להשקעה בנכסים שקליים, מיצה את עצמו". כך אמר היום בכנס "גלובס" פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים.



פרופ' ליידרמן העריך כי מכיוון שלאחרונה חל צמצום בפער התשואות בין הנכסים השקליים לבין האג"ח הדולריות, ירדה האטרקטיוויות בעיניהם של הזרים להשקעה בנכסים שקליים. "למיטב ידיעתנו", אמר ליידרמן, "אין כיום כל התעניינות של משקיעי חו"ל חדשים המוכנים לרכוש נכסים שקליים. האפקט של העדר השקעות בנכסים שקליים מצד המשקיעים הזרים", להערכתו של ליידרמן, "יביא לפיחות נומינלי וריאלי בשקל".



"במידה והתופעה הזו תיעשה ללא תנודות חדות מדי", אומר ליידרמן, "הרי שמדובר בברכה בבחינת היצואנים. כך יש למשק סיכוי לצמוח בשנה הקרובה".



בועז שוורץ, מנכ"ל דויטשה בנק ישראל, ציין כי מעבר להשקעות הפיננסיות של המשקיעים הזרים, עדיין לא נראים באופק הזרמות כספים של אלה בהשקעות ריאליות: "יש התעניינות. המשקיעים הזרים בוחנים אפשרויות שונות והיו גם כאלה שהתעניינו לפני פרוץ האינתיפאדה והיום מתעניינים שוב, אך עדיין הכל בגדר התעניינות ועוד לא ראינו את המשקיע שמוכן להזרים מיליונים רבים כדי להיכנס להשקעה ריאלית במשק הישראלי כיום. אם זה יקרה - זה יקרה בטווח הזמן הלא מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully