וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן גלמן: "פרטנר עשויה להחזיר את החוב האג"חי שלה ב-2005"

ערן גבאי

30.7.2003 / 17:52

סמנכ"ל הכספים של פרטנר: "אם נמשיך כך חוב החברה יהיה נמוך מ-2 מיליארד שקל בסוף השנה"; "מתוך גידול של 120 מיליון שקל ברווח הנקי רק כ-19 מיליון שקל מיוחסים לייסוף"



"פרטנר עשויה להחזיר את החוב האג"חי שלה ב-2005", כך אומר היום אלן גלמן, סמנכ"ל הכספים של פרטנר, ל-TheMarker.



גלמן מציין כי לרשות החברה עומדת אפשרות להחזיר את החוב הדולרי באיגרות החוב בהיקף של כ-175 מיליון דולר במהלך 2005 וקיימת אפשרות שהחברה תשלם את החוב מתוך יתרת מסגרת האשראי הבנקאית שעומדת לרשותה בהיקף של כ-170 מיליון דולר, מתוך מסגרת כוללת שנאמדה בכ-700 מיליון דולר. האג"ח הן לפירעון ב-2010 ונושאות תשואה שנתית של 13%.



גלמן הדגיש היום בדבריו שהגידול שרשמה פרטנר ברווח הנקי שלה הרבעון של פי 6 מהרווח הנקי ברבעון המקביל (25 מיליון שקל) וברבעון הקודם מיוחס רק בחלקו הקטן לייסוף בשער השקל ברבעון השני.



הייסוף ברבעון השני הסתכם בכ-8% והקטין את הוצאות המימון של פרטנר לכ-62.9 מיליון שקל - ירידה של 44.2% בהשוואה להוצאות המימון ברבעון המקביל וירידה של כ-34% בהשוואה להוצאות המימון של הרבעון הראשון ושל הרבעונים האחרונים שהיתה ברמה של 100 מיליון שקל ברבעון.



גלמן קובע כי מתוך הגידול של כ-120 מיליון שקל בשורה התחתונה ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון רק כ-19 מיליון שקל מיוחסים לייסוף.



פרטנר רשמה הרבעון תזרים מזומנים של 131 מיליון שקל, גבוה בהרבה מהתזרימים ברבעונים ברי ההשוואה (2 ו-4 שגם בהם לא משולמת הריבית החצי שנתית על האג"ח) שנאמדו ברמות של 70-80 מיליון שקל.



התזרימים הגבוהים של פרטנר, ורמת ההשקעות הנמוכה ב-CAPEX (השקעה בתשתיות) של כ-60-70 מיליון שקל ברבעון בלבד, מבטיחים לחברה תזרימים חופשים גבוהים השנה, שיופנו להחזרת החוב הבנקאי הגבוה של החברה (כ-3 מיליארד שקל).



גלמן מציין היום כי ב-5 הרבעונים הארחונים הקטינה פרטנר את מצבת החוב שלה בכ-322 מיליון שקל ומוסיף, "אם נמשיך ליצור מזומנים בקצב הנוכחי חוב החברה יהיה נמוך מ-2 מיליארד שקל בסוף השנה".



פרטנר הגדילה משמעותית הרבעון את ה-EBITDA שלה לכ-348.2 מיליון שקל, עלייה של 30% לעומת ה-EBITDA ברבעון המקביל, והיחס חוב ל-EBITDA בפרטנר ירד ל-2.1.



גלמן מדגיש שפרטנר לא רק שלא תצטרך לגייס כסף חדש ויש לה מספיק מזומנים לתמוך גם בהשקעות דור 3, הרי שהחברה לא תזדקק לכסף נוסף מהבנקים כדי לתמוך בתוכנית העסקית שלה. "גם אם נקים את רשת הדור השלישי ב-2004, וזו כוונתנו, יהיה לנו די מזומן אחרי ההשקעה", אומר גלמן.



כמו כן, גלמן קובע נחרצות כי פרטנר לא תעשה שימוש השנה במרבית ההשקעה שהקצתה בתוכנית ההשקעות המקוריות שלה עבור דור 3 השנה שנאמד בכ-350 מיליון שקל. גלמן מציין כי פרטנר תשמור על רמות השקעה רבעוניות ב-CAPEX של כ-60-70 מיליון שקל, מכאן שהיקף ההשקעה של פרטנר השנה יקטן ביותר מ-300 מיליון שקל בהשוואה להיקפו ב-2002, אז הוא נאמד בכ-600 מיליון שקל. "מי שחושב שגם כשנתחיל להשקיע בדור 3 נראה קפיצה משמעותית ב-CAPEX טועה", אומר גלמן.



לסיכום אומר גלמן ש"תוצאות הרבעון השני של פרטנר הן לא חד פעמיות. קפצנו מדרגה ברווחיות ובשיעורי ה-EBITDA. גם אם נראה פה ושם תנודתיות עקב תופעת העונתיות בענף (רבעוני הקיץ 2 ו-3 נחשבים לחזקים יותר מרבעוני החורף - ע.ג.) הרי שרמת התוצאות הנוכחיות תמשיך לאפיין את החברה".



גלמן מעריך כי שיעור EBITDA של 32% אינו סופי וכי פרטנר תוכל גם להשיג בעתיד שיעור של 35%. בכל מקרה הוא קובע כי הרבעון השלישי של השנה יהיה דומה מאוד לרבעון השני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully