וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מבקר המדינה: עיריית תל אביב לא אוכפת החוק האוסר על עסק ללא רישיון ולא מקפידה בבדיקות בטיחות במבנים

ים יהושע

30.7.2003 / 16:00

ל-52.5% מהעסקים "רבי קהל" לא היו רשיונות עסק; עם העסקים שפעלו ללא רישיון נמנים 65 מועדונים ואולמות שמחה, שפקחי בנייה של העירייה לא בדקו את בטיחותם



דו"ח מבקר המדינה מגלה כי בעיריית תל אביב יפו התגלו ליקויים חמורים ברישוי, בפיקוח ובאכיפה על עסקים, שקהל רב מבקר בהם. לרוב העסקים הללו אין רישיון עסק, והעירייה לא פעלה לאכיפת הוראות החוק. חלק מהעסקים הללו היו סכנה לציבור.



לאחר התמוטטות התקרה באולמי ורסאי, בדקה עיריית תל אביב את הרישוי והבטיחות בעסקים רבי קהל. ואולם, רשימות העסקים שהכינה העירייה היו חלקיות והעירייה לא ביצעה חלק מההחלטות שקיבלה בעניין. מבין 356 עסקים "רבי קהל" שנבדקו השנה, ל-52.5% (שהם 187 עסקים) לא היו רשיונות עסק. בבדיקה התברר שהגופים הרשמיים המופקדים על הליך הרישוי אינם פועלים בתיאום. העירייה, המשטרה, משרד הבריאות והמחלקה לכיבוי אש לא השיבו במועד על סירוב להענקת רישיון. העירייה לא התריעה בפני בעלי עסקים שתוקף רשיונם פג או הודיעה אם החליטה לחדשו.



עם העסקים שפעלו ללא רישיון נמנים 65 מועדונים ואולמות שמחה, שפקחי בנייה של העירייה לא בדקו את בטיחותם. בתחנה המרכזית החדשה הפעילו חברות האוטובוסים את המסופים ללא רישיון עסק, לאחר שלא התקבלו האישורים המתאימים מהמשרד לאיכות הסביבה ומהמשטרה. העירייה לא פעלה כדי לגרום למפעילי המסופים לנקוט את הפעולות הדרושות לקבלת רישיון. גם עשרה בתי אבות גדולים, בהם מתגוררים מאות קשישים, פעלו ללא רישיון עסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully