וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-1.1% עקב התחזקות הדולר

אילן מוסנאים

31.7.2003 / 17:20

המחזור נמוך - 288 מיליון שקל; ירידות בקבוצת אי.די.בי והבנקים הגדולים; רבוע כחול ירדה 1.5% עקב ההמלצה מבנק הפועלים


הבורסה של תל אביב סיימה הערב יום תנודתי בירידות שערים מתונות במדדים המובילים. המסחר נפתח בירידות של יותר מ-1% על רקע המשך מגמת ההתחזקות בדולר וחוסר ההסכמה בין מופז ודחלאן לגבי הערים שיועברו לשליטת הפלשתינאים. המגמה השלילית אפיינה את כל שעות המסחר ורוב היום נסחר המעו"ף בירידות של 1%-1.8%. לקראת שעות הצהריים המאוחרות, כנראה בציפייה לפתיחה חיובית בארה"ב, התמתנו ירידות השערים בבורסה עד לרמה של 0.5% אולם בהמשך המסחר שבו המדדים ונחלשו.

מדד המעו"ף סיים את המסחר בירידות של 1.1% לרמה של 407.26 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-1.2% לרמה של 424.77 נקודות. התל-טק ירד ב-0.7%. המחזור היה נמוך והסתכם בכ-288 מיליון שקל. הדולר התחזק לרמה של 4.442 שקלים, גבוה בכ-0.45% מהשער היציג אתמול.

פעילים בשוק ציינו כי על המסחר המשיכו להשפיעה הירידות שנרשמו בשוקי האג"ח בארה"ב בימים האחרונים, שהביאו לעליית התשואות בארה"ב. בשוק חוששים כי לנוכח צמצום הפער בין התשואות על איגרות החוב האמריקאיות והאג"ח המקומיות הצמודות והשקליות, יחליטו המשקיעים הזרים לממש את אחזקותיהם בשחרים ובגלילים ולהחזיר את כספם לארה"ב. מהלך כזה, אומרים הפעילים, עשוי להביא ללחץ של פיחות על השקל, ולכן השחקנים המקומיים קונים היום דולרים.

את הירידות בשוק הובילו מניות הבנקים הגדולים. כך מניית בנק הפועלים איבדה 3.2%, מניית בנק לאומי ירדה ב-2.7% ומניית דיסקונט נפרדה מ-2.8%. הפעילים בשוק ציינו כי מניות הפועלים ולאומי נחשבות למניות של זרים והירידות החדות שהן רושמות מיוחסות אף הן לחששות מיציאה של הזרים מהשוק המקומי.

מניית רבוע כחול ירדה ב-1.8%. בנק הפועלים הוציא הבוקר המלצה שלילית למניית החברה. האנליסט גידי מינטקביץ' מעריך כי הכנסות הרשת יישחקו ברבעון השני בהשוואה לרבעון המקביל, וזאת למרות עיתוי חג הפסח (הפסח היה השנה ברבעון השני בעוד שבשנה שעברה הוא היה ברבעון הראשון). מניית רשת שופרסל , המתחרה הגדולה של רבוע כחול, סיימה את המסחר בירידות של 2.2%.

בבנק הפועלים מעריכים עוד כי תוצאות המו"מ בין ההנהלה לבין עובדי החברה בדבר מענקים בהיקף של 50 מיליון שקל לעובדים צפויות לקזז את רוב הרווח התפעולי, ולהעביר את הרשת להפסד נקי. בנוסף, כותב מינטקביץ' כי המדדים השליליים ברבעון השני בשיעור של 1.3% במצטבר בהשוואה למדדים חיוביים בשיעור מצטבר של 3.8% ברבעון המקביל, יובילו את רבוע להוצאות מימון גבוהות (בהשוואה לרווחי מימון ברבעון המקביל).

מניית פרטנר, שעלתה אתמול בכ-3.4%, נסגרה בלא שינוי. העליות אתמול נרשמו על רקע הדו"חות המצוינים שהחברה פירסמה. החברה דיווחה על צמיחה של 8.6% בהכנסותיה לרמה של 1.077 מיליארד שקל ועל רווח של 155 מיליון שקל, שהיה גבוה בהרבה מהתחזיות של האנליסטים לרווח של עד 89 מיליון שקל.

כור נסחרה בעלייה של 0.2% בעקבות הידיעה בעיתון "מעריב" הבוקר לפיה חברת אי.סי.איי, שבשליטת כור וכלל תעשיות , מנהלת מגעים למכירת אחזקותיה באי.סי.טל לחברת ורינט תמורת כ-90 מיליון דולר. העסקה, אם תתבצע, אמורה לשקף לאי.סי.טל שווי של כ-150 מיליון דולר, הגבוה בכ-30% משווי השוק של החברה.

מניית אגיס ירדה ב-0.6% לאחר שהחברה דיווחה כי היא צפויה לזקוף בדו"חות הרבעון השני של השנה הוצאות חד פעמיות של כ-12 מיליון שקל עקב סגירת המפעל של חברת נקה בפתח תקווה והעברת הפעילות לירוחם. החברה העריכה כי המהלך יחסוך לה הוצאות תפעוליות של יותר מ-1 מיליון דולר החל מ-2004.

מניות קבוצת אי.די.בי, שרשמו אתמול ירידות חדות, ממשיכות היום במגמה השלילית. מניית אי.די.בי אחזקות איבדה כ-0.6% מערכה, מניית אי.די.בי פיתוח ירדה בכ-0.7% מניית דיסקונט השקעות וכלל תעשיות ירדו בכ-0.1% ו-2.8%, בהתאמה.

ניירות הערך של חברת גירון, שהחלו להיסחר היום בבורסה אחרי ההנפקה שהחברה ביצעה, ריכזו פעילות ערה. איגרת החוב סדרה ה' שהחברה הנפיקה ריכזה מחזור של כ-1 מיליון שקל, וכתבי האופציה של החברה נסחרו במחזור של כ-1.2 מיליון שקל, כאשר כ-30% מכתבי האופציות שהונפקו החליפו ידיים במסחר. בסיום המסחר נקבע מחיר האג"ח ב-91 אגורות, מחיר כתבי האופציה סדרה 2 ב-3.255 שקלים. מי שרכש את היחידות שהנפיקה החברה סיים את היום הראשון ברווח של כ-2.75% על ההשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully