וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים המוסדיים כופים התניות פיננסיות על רבוע כחול

יורם גביזון

31.7.2003 / 9:02

רבוע כחול, שמתכננת לגייס 200 מיליון שקל בהנפקה פרטית של אג"ח סטרייט ואג"ח להמרה, תיאלץ לקחת על עצמה כמה התחייבויות שישמשו כריות בטחון למשקיעים המוסדיים



ככל שחברות הביטוח, קופות הגמל וקרנות הפנסיה הולכות ותופסות את מקומם של הבנקים כמקור לאשראי ארוך טווח, כך גובר הדמיון בין ההלוואות הבנקאיות לבין התנאים הנלווים להנפקות של אג"ח.



רבוע כחול, שמתכננת לגייס 200 מיליון שקל בהנפקה פרטית של איגרות חוב סטרייט ואיגרות חוב להמרה, תיאלץ לקחת על עצמה כמה התחייבויות שישמשו כריות בטחון למשקיעים המוסדיים.



רבוע כחול התחייבה לצאת בהצעת רכש לאיגרות החוב שיקבלו ממעלות דירוג AA, אם הדירוג יירד בעתיד מתחת לרמה מסוימת. בכך מגבירים המוסדיים את השליטה ברמת הסיכון של החברה ובחשיפתם אליה, בעוד שבעבר החברות שהנפיקו אג"ח לא נדרשו לעמוד בהתניה כלשהי, למעט קבלת דירוג מעלות לפני ההנפקה.



רבוע כחול ישראל התחייבה לצאת בהצעת רכש לאיגרות אם החברה תיהפך לפרטית. זהו לקח ברור מפרשת נכסי אזורים, שבה ניסה נוחי דנקנר לנצל את עובדת היותה של החברה פרטית כדי להעמיד אשראי לרכישת השליטה באי.די.בי אחזקות באמצעות מתן הלוואה של 250 מיליון שקל מנכסי אזורים, שבבעלות גנדן, לחברת גנדן שבשליטת נוחי דנקנר.



דירקטוריון רבוע כחול ישראל צפוי להחליט ערב ההנפקה על הימנעות מחלוקת דיווידנדים ברבעונים שבהם לא תעמוד החברה ביחסים פיננסיים מסוימים. התחייבות זו עונה ככל הנראה על החשש בשוק ההון מפני האפשרות של הנפקת איגרות חוב כדי לממן חלוקת דיווידנדים לבעלי השליטה, קבוצת ברונפמן אלון החזקות, ובכך להעביר את הסיכון מבעלי השליטה בחברה לבעלי איגרות החוב.



רבוע כחול תנפיק חבילות של 100 איגרות חוב, 50 מהן איגרות חוב להמרה למשך חיים ממוצע של 5 שנים, ביחס המרה של 49 אגורות למניה שמשקף פרמיה של 16%.



החבילה שתציע רבוע כחול תכלול גם 50 איגרות חוב סטרייט במח"מ של 8 שנים, עם אפשרות לפדיון מוקדם של שליש מהקרן בכל אחת מהשנים 2008 ,2006 ו-2010, כלומר במח"מ של 4.5 שנים. ההנפקה תתבצע במכרז על תוספת הריבית מעל תשואת איגרות החוב הממשלתיות לתקופה דומה עד לתוספת מקסימלית של 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully