וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.429 שקלים בעקבות דברי מופז

אמיר טייג

31.7.2003 / 17:18

שאול מופז הזהיר מפני גל הטרור "הגרוע ביותר שידענו" בתום הפסקת האש; השלים עלייה חודשית של 2.7% - לראשונה ב-5 חודשים; היורו היציג נפל ב-0.82% לרמה של 5.0023 שקלים


הדולר ממשיך היום בתנועתו מעלה, הפעם על רקע חששות מגל פיגועים בתום הפסקת האש, וזאת בעקבות דברי שר הביטחון אתמול, שהזהיר מפני גל טרור "גרוע ביותר שידענו". על רקע דברים אלו, רשם הדולר היציג עלייה של 0.18% לרמה של 4.429 שקלים. היורו היציג, לעומת זאת, רשם ירידה של 0.82% לעומת היציג לרמה של 5.0023 שקלים, על רקע חוזקו בעולם - יום רביעי ברציפות. המסחר אופיין בבמחזורי מסחר נמוכים יחסית ועיקר הפעילות נרשמת בקרב הבנקים המקומיים.

בסיכום חודשי רושם הדולר עליה של 2.7% ובכך למעשה מסכם חודש ראשון של עלייה לאחר 5 חודשים רצופים בהם רשם השקל התחזקות מול הדולר. אם זאת יש לציין כי גם לאחר חודש יולי עדיין רשם השקל התחזקות חדה של 5.5% מול הדולר מתחילת השנה.

גורם נוסף אשר תמך היום במהלך התחזקות הדולר הוא דו"ח האינפלציה של בנק ישראל שהוגש לממשלה אתמול, ובמסגרתו העריכו בבנק המרכזי כי לא צפויה שנה נוספת של התחזקות השקל במימדים שאיפיינו את 12 החודשים האחרונים. כמו כן, הבהיר הבנק כי הסיבה העיקרית להתחזקות השקל מתחילת השנה נובעת מפעילות של ספקונלטים זרים, ולפיכך שינוי בטעם עשוי להשפיע בצורה חדה על חוסנו של השקל. דברים אלה השפיעו על המסחר אתמול וכפי הנראה ימשיכו להשפיע בימים הקרובים.

מחדר המסחר של בנק אגוד נמסר כי דברי קליין מאתמול משפיעים על השוק, כך שהערכות עתה בקרב הסוחרים הן כי השקל מיצה את פוטנציאל הייסוף שלו בתקופה הקרובה. עוד נמסר כי המחזורים מוסיפים להיות נמוכים יחסית - דבר אשר מגדיל את הפער בין מחיר מכירה למחיר קנייה, ולפיכך את התנודתיות במסחר. להערכתם, זו אחת הסיבות העיקריות בגינן נרשמה בימים האחרונים תנודתיות גבוהה יחסית במסחר בשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully