וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים באוצר: "נתניהו מגביר מעורבותו בעניין מינויים בנציבות מס הכנסה; פועל למינוי שוקי ויטה לסגן נציב"

ניצן כהן

31.7.2003 / 10:21

שר האוצר שואף להכשיר את שוקי ויטה, פקיד שומה גוש דן, לתפקיד הנציב בעתיד לאחר שהורשע בתקיפת מבקרת אגף מס הכנסה; הערכות: נתניהו יאריך כהונת הנציבה טלי ירון אלדר בשנה נוספת



שר האוצר בנימין נתניהו מגביר את מעורבותו בנושא המינויים במס הכנסה. בתקופה הקרובה אמור נתניהו להחליט על המשך דרכה של נציבת מס ההכנסה, טלי ירון אלדר. נתניהו בוחן אפשרות להאריך את כהונתה בשנה נוספת (במקום שנתיים כמקובל) ובמקביל למנות את פקיד שומה גוש דן, שוקי ויטה, לסגן נציב כשלאחר כהונה קצרה של שנה בתפקיד זה - ימונה לנציב מס הכנסה.



בריאיון למגזין TheMarker, אמרה ירון אלדר, כי נתניהו הבטיח להאריך את הכהונה שלה בקדנציה נוספת. בכירים באוצר אמרו כי לא מקובל להפסיק כהונת נציב מס הכנסה לאחר שנתיים בלבד: "זה עלול להתפרש לא טוב", אמר בכיר באוצר.



לאחרונה החלה ירון אלדר בסבב מינויים רחב בנציבות מס ההכנסה, סבב שבאופן מסורתי גורם לתסיסה באגף. בימים האחרונים דחה בית הדין לעבודה את עתירת פקיד שומה רחובות, אלי סלמן, שביקש להורות לנציבה להמשיך להעסיקו בתפקיד. בנציבות מס הכנסה טענו כי סלמן הפקיד מכתב בו הוא מתכוון לפרוש מתפקידו עד לסוף השנה.



מינויו של ויטה לתפקיד סגן נציב עשוי להיות בעייתי מבחינה משפטית, וזאת לאחר שהורשע בתקיפת מבקרת האגף. נושא מינויו של ויטה לתפקיד סגן נציב עומד כיום בבחינה משפטית אצל היועץ המשפטי לממשלה, שאם יאשר את המינוי - יכשיר את כוונת נתניהו למנותו לנציב מס הכנסה בסוף שנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully