וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד עו"ד אדם יפנה לרם בלינקוב בהצעה לעתור לביהמ"ש בעניין ההכרה ב-YES כחברה ממשלתית

ערן גבאי

31.7.2003 / 10:22

כך נודע ל-TheMarker; המשרד מבקש לנצל את זכות העמידה בעניין של חברות הכבלים; בזק תחזיק ב-49.8% ממניות YES; ועדת שרים אישרה את הגדלת ההשקעה של בזק ב-YES תמורת הקצאת אופציות



משרד עו"ד אדם יפנה למנכ"ל המיועד של חברת הכבלים הממוזגת, רם בלינקוב, ויציע לו לעתור לבית המשפט בעניין ההכרה בחברת הלוויין YES כחברה ממשלתית, לאור פרשנותו את הערת השופטים אתמול, לפיה זכות העמידה בעניין עומדת לחברות הכבלים, כך נודע ל-TheMarker.



שופטי בית המשפט העליון דנו אתמול בעתירה למתן צו על תנאי נגד ממשלת ישראל, ועדת שרים להפרטה, רשות החברות הממשלתיות ובזק בעניין אי הכללת חברת הלוויין YES כחברה ממשלתית, והמליצו לעותר, אלי כהן-קגן, למשוך את עתירתו.



באי כוחו של קגן, עו"ד רון דרור ועו"ד עמיחי פינקלשטיין ממשרד אדם, הודיעו כי העתירה תימשך, אך ביקשו להעביר בעניין הודעה מסודרת השומרת על זכויותיו העתידיות של קגן.



עו"ד רון דרור אומר היום ש"על חברה ציבורית וממשלתית חלות חובות הגינות מוגברות" ועל כן יש מקום להעלות את הנושא לדיון בבית המשפט.



קגן ביקש לראות בכל השקעה של בזק בחברה בת כהחזקה ולגזור מהיקף ההשקעה את שיעור ההחזקה של בזק בחברה. עו"ד שייצגו את בזק בעתירה, עו"ד גיורא ארדינסט ועו"ד תמר פז-תאני, טענו כי ההבחנה שעושה קגן עומדת בניגוד לחוק החברות הממשלתיות.



בזק מחזיקה היום בכ-45.2% ממניות YES וצפויה להגדיל את החזקותיה לכ-49.8% מהמניות בקרוב. המהלך של הגדלת השקעתה של בזק ב-YES שלא בדרך של הגדלת החזקותיה בחברה מעבר ל-50% קיבלה את אישור ועדת שרים להפרטה.



עם זאת, נתמחה בשעתו ביקורת על בזק, בעיקר מצידה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דווידה לחמן מסר, לשימוש במנגנון הקצאת האופציות כדי לעקוף את הגדלת ההחזקה ולהימנע בכך מלהפוך את YES לחברה ממשלתית.



העתירה נתמכה גם בחוות הדעת הכלכלית של פרופ' בן ציון זילברפרב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ומתמחה בהפרטה.



נזכיר כי גם חברות הכבלים פנו במכתב לרשות להגבלים העסקיים בדרישה לבדוק אם מתקיים מיזוג בפועל בין בזק ו-YES ובדרישה להתייחס אליהן כיישות כלכלית אחת. הכבלים ביקשו את התערבות הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, שבוחן מצידו את הפנייה.



כמו כן, במקביל נעשתה גם פנייה למבקר המדינה בבקשה לבדוק את הזרמת ההון הנוספת לחברת הלוויין YES.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully