וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 320 מיליון דולר להיטאצ'י בעקבות הפסדים בחטיבת הכוננים שרכשה מ-IBM

דפנה מאור

31.7.2003 / 10:31

גידול בהוצאות התפעוליות תרם להפסד; החברה שמרה על תחזיותיה למכירות של 67 מיליארד דולר השנה



היטאצ'י, מיצרניות מוצרי האלקטרוניקה הגדולות בעולם, שילשה את הפסדיה ברבעון השני של השנה, בשל גידול בהוצאות מכירות וניהול. החברה רשמה הפסד גדול מהצפוי של 38.4 מיליארד ין (320 מיליון דולר), לעומת הפסד נקי של 11.6 מיליארד ין ברבעון המקביל.



הכנסותיה של היטאצ'י צמחו בשיעור דל של 1.6% ל-1.9 טריליון ין (16 מיליארד דולר). ההפסד התפעולי היה 33.7 מיליארד ין לעומת רווח תפעולי של 13.7 מיליארד ין בתקופה המקבילה. הוצאות על מכירות, כללי ומינהל צמחו ב-9% ופגעו ברווחיות החברה. חטיבת הכוננים הקשיחים של היטאצ'י, אשר נרכשה מידי IBM תמורת 2.05 מיליארד דולר, רשמה הפסד.



היטאצ'י חזרה על תחזיותיה לרווח נקי של 5 מיליארד ין (42 מיליון דולר) השנה. החברה צופה לרשום רווח תפעולי של 1.4 מיליארד דולר על מכירות של 8 טריליון ין (67 מיליארד דולר).



מגמת הגידול בהפסדים בהיטאצ'י תואמת לדיווח שמסרו אתמול שתיים ממתחרותיה בענף מוצרי האלקטרוניקה. טושיבה רשמה הפסד גדול מהצפוי ברבעון השני, בשל הורדת מחירים של טלוויזיות ומחשבים נישאים. ההפסד הנקי היה 368 מיליארד ין (307 מיליון דולר) לעומת הפסד נקי של 18.8 מיליארד ין בתקופה המקבילה.



מצושיטה אלקטריק אינדסטריאל, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בעולם, סבלה מנפילה של 22% ברווח ברבעון השני של השנה. הירידה נרשמה בשל חולשה במכירות מחוץ ליפאן. כל ארבע החטיבות של החברה רשמו ירידה במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully