וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד רבעוני של 102 מיליון דולר לבריטיש איירווייס

סוכנויות הידיעות

31.7.2003 / 11:32

העיצומים בהיתרו הסבו נזק כספי של עד 65 מיליון דולר; אתמול הגיעו הנהלת החברה והאיגודים המקצועיים לסיכום שיביא להסרת סכנת העיצומים; חרף ההפסד הצליחה החברה לעלות על התחזיות

חברת התעופה הגדולה באירופה, בריטיש איירווייס, דיווחה על הפסד נקי של 63 מיליון ליש"ט (102 מיליון דולר) ברבעון הכספים הראשון ואמרה כי השביתה של עובדי הקרקע בנמל התעופה היתרו, שהגיעה אתמול לסיומה, גרמה לה נזקים של עד 40 מיליון ליש"ט.

בתקופה המקבילה דיווחה החברה על רווח נקי של 40 מיליון ליש"ט. ההפסד, שנבע מההאטה הכלכלית, המלחמה בעיראק ומגפת הסארס, היה נמוך מתחזיות האנליסטים. מכירות החברה ירדו ב-11% ל-1.8 מיליארד ליש"ט (2.92 מיליארד דולר).

התוצאות הרבעוניות התפרסמו שעות ספורות בלבד לאחר שהנהלת החברה הגיעה להסכם עם האיגודים המקצועיים בנוגע להתקנת מערכת חדשה של שעוני נוכחות אלקטרוניים. עובדי הקרקע של החברה עזבו את מקום עבודתם ל-24 שעות, בין ה-18 ל-19 ביולי, במחאה על התקנת המערכת החדשה.

השביתה, שאירעה בתקופה הפעילה ביותר של החברה, גרמה ע"פ הערכות לנזקים של 30-40 מיליון ליש"ט (49-65 מיליון דולר). למעלה מ-500 טיסות בוטלו כתוצאה מהשיבושים. מנכ"ל החברה, רוד אדינגטון, אמר שחוסר הוודאות שחוללה השביתה יגרום לפגיעה גם ברווחים העתידיים בשל הירידה במספר ההזמנות שנגרמה בעקבותיה. אדינגטון אף צפה שרווחי החברה יצטמקו ברבעון השני.

בריטיש איירווייס מאיצה בימים אלה קיצוץ מתוכנן של 23% מכוח העבודה בניסיון להביא לחיסכון של 650 מיליון ליש"ט בעלויות עד למארס 2004 ושל 450 מיליון ליש"ט נוספים עד 2005. בנוסף תשבית החברה את צי מטוסי הקונקורד שברשותה, היות והוצאות תפעולם יקרות מדי.

החוב הנקי של החברה הצטמק ברבעון השני ב-226 מיליון ליש"ט ל-4.92 מיליארד ליש"ט. דירוג האשראי של החברה נחתך ב-1 ביולי ל"זבל" בידי סוכנות דירוג האשראי S&P. גם מודי'ס מעניקה לאג"ח של החברה דירוג נמוך מדרגת השקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully