וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אמריקאי התנצל על ששיבח את המדיניות הכלכלית של הנאצים

סוכנויות הידיעות

31.7.2003 / 12:56

בנק גלנוויו סטייט משיקגו, אמר בעלון החודשי שלו כי היטלר הצליח למגר את האבטלה ולטעת ביטחון בלב פועלי גרמניה

בנק גלנוויו סטייט משיקגו התנצל על ששיבח בעלון החודשי שלו את המדיניות הכלכלית של המשטר הנאצי בשנות השלושים. ההתנצלות נמסרה לאחר שהליגה למניעת השמצה התלוננה על הדו"ח, שנכתב על ידי נשיא הבנק דייב ראוב.

העלון שפירסם בנק גלנוויו ביולי ציין את ההצלחה הכלכלית של המשטר הנאצי בשנות השלושים, תקופה בה מרבית הכלכלות הגדולות בעולם היו שרויות במיתון עמוק. ההצלחה נזקפה לזכות השקעה בפרויקטים ממשלתיים ענקיים, שכללו בניית ערים, כבישים וייצור נשק. ראוב כתב כי היטלר הצליח לטעת ביטחון בליבם של הפועלים הגרמניים, לאחר שמיגר כמעט לגמרי את האבטלה, וגרם להם לעבוד בתפוקה גבוהה יותר מכל מדינות אירופה. הצלחה כלכלית זו, כתב ראוב, עמדה בניגוד חד למצב במדינות שנלחמו בגרמניה.

הבנק קיבל פניות רבות מאנשים שנפגעו מההתייחסות החיובית למנהיגותו הכלכלית של היטלר. הליגה למניעת השמצה ציינה כי חלק נכבד מעמל הכפיים שסייע להתקדמותה הכלכלית של גרמניה היה תוצר של עבודת כפייה. עוד ציינו המבקרים כי נתוני האבטלה בגרמניה היו מוטים ולא כללו אוכלוסיות נרדפות כמו יהודים. המשטר הנאצי גם עודד נשים בגרמניה להינשא וללדת ילדים ולעזוב את מעגל העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully