וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט וביל גייטס בראש רשימת 25 אנשי העסקים המשפיעים ביותר בארה"ב של כתב העת "פורצ'ן"

רן דוידוב

31.7.2003 / 15:37

בהמשך הרשימה: לי סקוט, מנכ"ל וול מארט ואת סנדי ווייל, מנכ"ל ענקית הפיננסים סיטיגרופ; ברשימה הבינלאומית המקבילה ניתן למצוא את לי קא-שינג, מהאצ'יסון וומפואה - בעלת השליטה באורנג' הישראלית



המשקיע המצליח ביותר בעולם, האדם העשיר ביותר בעולם ומנכ"ל החברה הגדולה ביותר בעולם נמצאים בראש רשימת 25 אנשי העסקים המשפיעים ביותר בעולם העסקים האמריקאי, שמפרסם השבוע כתב העת היוקרתי "פורצ'ן".



בראש הרשימה מככב וורן באפט, העומד בראש חברת האחזקות ברקשייר האתאוויי, ונחשב לאורים והתומים של שוק המניות האמריקאי. באפט, שעושרו שני רק לזה של ביל גייטס, הוא אדם שמנכ"לים רבים משחרים לפתחו בחיפוש אחר עצה נבונה, ובוגרי התואר השני למנהל העסקים באוניברסיטת דיוק בחרו בו לאחרונה כאדם הנערץ ביותר עלי אדמות.



במקום השני, מוקם מייסד חברת מיקרוסופט - ביל גייטס. הונו של גייטס, ששינה את תעשיית המחשבים מקצה אל קצה, והפך את מיקרוסופט למונופול בתחום מערכות ההפעלה, מוערך בכ-30 מיליארד דולר. גייטס תורם רבות מזמנו ומרצו למטרות הומניטריות ולאחרונה הכריז מלחמת חורמה על מחלות מדבקות.



במקום השלישי ניתן למצוא את לי סקוט, מנכ"ל ענקית הקמעונות וול מארט, החברה בעלת מחזור המכירות הגדול ביותר בעולם. סקוט נחשב לבעל אישיות מאופקת ונטולת ראוותנות, אך יחד עם זאת הוא עומד בראשה של חברה המעסיקה קרוב ל-1.4 מיליון איש ומצויה במקום הראשון ברשימת פורצ'ן 500 ומתוקף זאת יש לו השפעה עצומה על עולם העסקים האמריקאי.



בהמשך הרשימה אפשר למצוא את מנכ"ל סיטיגרופ סנדי ווייל במקום ה-4, את מנכ"ל ניוז קורפ רופרט מרדוק במקום החמישי ואת מנכ"ל אקסון מוביל, חברת הבורסאית הגדולה בעולם, לי ריימונד.



הרשימה הבינלאומית



במקביל, מפרסם המגזין את רשימת 25 האנשים המשפיעים בעולם העסקים מחוץ לארה"ב.



בראש רשימה זו ניצב מנכ"ל ענקית הנפט BP, ג'ון בראון, שהפך את החברה באמצעות סדרת רכישות מוצלחות לאחת החזקות ביותר בתעשייה. במקום השני מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה סוני, נובויוקי אידאי, המשרת בשורותיה כבר 43 שנה. במקום השלישי ניצב יו"ר של כבוד ונשיאה לשעבר של חברת הרכב טויוטה שויצ'ירו טויודה, שכוח המותג שלה נחשב שני רק למרצדס בתעשיית המכוניות.



במקום השישי, ממוקם האיש העשיר ביותר באסיה: לי קא-שינג, העומד בראש חברת האחזקות האצ'יסון וומפואה שהיא בעלת השליטה באורנג' הישראלית. במקום ה-15 ניצב היהודי מיכאיל חודורקובסקי, שהון נכסיו, הנאמד ב-10 מיליארד דולר, הופך אותו לאיש העשיר ביותר ברוסיה. חודורקובסקי הוא בעל השליטה בחברת הנפט יוקוס ובעל אמביציות פוליטיות לעתיד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully