וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ארכה לערוץ החדשות

רוני קורן-דינר

31.7.2003 / 15:56

הדיון בשלילת הרשיון נדחה עד לסיום הבוררות בין השותפים; דורית ענבר: "החלטנו לכבד את המלצת בית המשפט"; הארכה ניתנה חרף העובדה שהערוץ לא עמד באף אחד מהמועדים שהציבה לו המועצה

המועצה לשידורי כבלים ולוויין החליטה בישיבתה היום שלא לדון בשלילת רשיון השידורים של חברת חדשות ישראל, זכיינית ערוץ החדשות הייעודי, ולהמתין 45 יום לסיום הבוררות בין בעלי המניות בערוץ.

לדברי יו"ר המועצה, דורית ענבר, ההחלטה התקבלה בעקבות הדיון בסכסוך בין בעלי המניות שהתקיים בפני השופטת הילה גרסטל בביהמ"ש המחוזי לפני שבוע. גרסטל המליצה שהמועצה תתחשב בנכונותם של בעלי המניות בחדשות ישראל לקיים הליך מהיר של בוררות וקבעה כי ההליך יסתיים כאמור בתוך 45 יום לכל היותר.

הארכה הנוספת לערוץ ניתנה חרף העובדה שחלפו המועדים אשר נקבעו על ידי המועצה לקיומן של אבני הדרך על ידי חדשות ישראל, ובכלל זה הזרמת כספים על ידי כלל בעלי המניות של הערוץ וכן מידע אודות המנהלים שנבחרו לאייש את המשרות הבכירות בערוץ. "החלטנו לכבד את המלצת ביהמ"ש", אמרה יו"ר המועצה דורית ענבר. "בסופו של דבר אנחנו מעדיפים שהערוץ יעלה לאוויר, ונמתין לתוצאות הבוררות בטרם נכריע בעתיד הערוץ".

בפני המועצה עומדות כעת שתי חלופות: האחת לשלול את הרשיון מכוח סמכותה, והשנייה לאפשר לחברה להמשיך בהליך ההיערכות ככל שיידרש. זאת, בהנחה כי ההליך עצמו דורש ממון רב ללא הכנסות בצדו, וככל שיתארך זמן ההיערכות יתקצר זמן הזיכיון (הקצוב ל-10 שנים).

בעלי המניות של חדשות ישראל החליטו בחודש מאי האחרון על שתי הזרמות מימון בסך כולל של כ-30 מיליון שקל. בהזרמה בפועל השתתפו קבוצת פורמולה, המחזיקה בחברה 11.5%, איגור מלשנקו וצבי חפץ (11.6%) וקבוצת IGB-המימד החמישי (12.5%). עם המסרבים להשתתף במימון נמנים משפחת רויכמן (23%), רוני סביר (5%) ויורם גלובוס (12.5). האחרון הגיש לפני מספר חודשים תביעת פירוק נגד החברה בטענה לחובות כלפיו והפרת הסכמים עמו. בעלי המניות שהזרימו את הכספים דורשים דילול של בעלי המניות שלא השתתפו במימון.

ערוץ החדשות היה אמור לעלות לאוויר כבר לפני שנה לפי תנאי הזיכיון, אך בשל מאבקי שליטה בין בעלי המניות וקשיי מימון, נדחתה העלייה לאוויר מספר פעמים. ביוני השנה הוחלט כי הערוץ יחל לשדר לא יאוחר מתאריך 31 בינואר, 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully