וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור בנתוני שוק העבודה וצמיחה חדה מהצפוי של המשק האמריקאי דוחפים לעליות בפתיחה בוול סטריט

רונן סרברניק

31.7.2003 / 20:06

מדד המוליכים למחצה עולה בלמעלה מ-2% הודות להעלאת המלצה למגזר מצד מריל לינץ' ומושך הנאסד"ק לעליות; פרוקטר אנד גמבל ואקסון מוביל דיווחו על תוצאות חיוביות



הפתעה חיובית שסיפקו נתוני התמ"ג הראשוניים ונתוני שוק העבודה, שני דו"חות משביעי רצון של חברות דאו ג'ונס והעלאת המלצה למגזר השבבים מצד מריל לינץ' דוחפים את המדדים לעליות בפתיחה. דאו ג'ונס ונאסד"ק עולים ב-0.7%.



אינדיקטורים משביעי רצון



כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 2.4% ברבעון השני של השנה, על פי נתונים ראשוניים של ממשלת ארה"ב. בכך נשבר רצף של שני רבעונים בעלי צמיחה של פחות מ-2%. הצמיחה המהירה מהצפוי נזקפה לזכות הוצאות בטחוניות גבוהות יותר. הצריכה הפרטית הפגינה חוסן בלתי צפוי וצמחה ב-3.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2002. הצמיחה היתה גבוהה בהרבה מן התחזיות המוקדמות שצפו צמיחה של 1.5% בלבד. בשני הרבעונים הקודמים צמחה ארה"ב בקצב של 1.4%.



גם שוק העבודה נשא עמו היום בשורות חיוביות. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר בניגוד לתחזיות ב-3,000 ל-388 אלף, הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש פברואר. זהו השבוע השני ברציפות בו נותר מספר התביעות מתחת לרף המכריע של 400 אלף, שכלכלנים טוענים כי הוא המפריד בין התאוששות להמשך דשדוש בשוק העבודה. בשבוע שעבר נרשמה ירידה חדה של 29 אלף במספר התביעות.



בהמשך צפוי להתפרסם מדד מנהלי הרכש של המגזר התעשייתי באזור שיקגו לחודש יולי. מדד זה בוחן את הפעילות הכלכלית באזור המערב התיכון של ארה"ב המשמש כנתון מטרים למדד הארצי.



שטף הדו"חות נמשך



אקסון מוביל (סימול XOM), חברת הנפט הבורסאית הגדולה בעולם ואחד מרכיבי מדד דאו ג'ונס, רשמה זינוק של 58% ברווח ברבעון השני בזכות עלייה במחירי הנפט והגז.



חברת הנפט האמריקאית רשמה רווח של 4.17 מיליארד דולר, או 62 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 55 סנט למניה. שולי רווח גבוהים יותר על זיקוק נפט סייעו לצמיחה המהירה. הכנסותיה גדלו ב-12.4% ל-57.2 מיליארד דולר ומנייתה עולה בפתיחה בכ-1.5%.



ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל (סימול PG) דיווחה על עלייה ברווחיה הרבעוניים וגברה על תחזית האנליסטים הודות לפיחות בשער הדולר והשקת מוצרים חדשים. החברה, המהווה חלק מדד דאו ג'ונס, רשמה רווח נקי של 955 מיליון דולר וצופה כי מכירותיה בשנת הכספים 2004 יעלו בטווח העליון של תחזיותיה המוקדמות. מנייתה עולה ב-1.2%.



בנק ההשקעות מריל לינץ' העלה את תחזיתו למגזר השבבים ל"חיובית" מ"נייטרלית". לרוב המניות המכוסות בענף זה על ידי מריל יש פוטנציאל לעלייה של 20%-40%, אמר ג'ו אושה, אנליסט המוליכים למחצה של החברה. הבנק העלה גם המלצות על יצרניות שבבים, ביניהן נשונל סמיקונדקטור (סימול NSM)



מדד המוליכים למחצה עולה עם פתיחת המסחר בכ-2.5%. יצרנית המיקרו-מעבדים הגדולה בעולם, אינטל, עולה בלמעלה מ-1%. מתחרתה AMD מתחזקת ב-1.5%. אפלייד מטריאלס, יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, עולה ב-0.8%. נשיונל סמיקונדקטור מזנקת ב-6.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully