וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנ"ר מבקש הבהרות לגבי שכ"ט של עו"ד פנחס רובין - המנהל המיוחד של רוגוזין

אמיר הלמר

31.7.2003 / 17:36

רובין ביקש כשכר טרחת ביניים סך של כ-430 אלף דולר; הכנ"ר מסרב לאשר לרובין להעסיק עורכי דין בארה"ב בעלות כ-30 אלף דולר



נציגת הכנ"ר, עו"ד כלנית הרמלין, מסרבת לעת עתה לתת הסכמתה לבקשת שכר טירחת ביניים שהגיש המנהל המיוחד של תעשיות רוגוזין עו"ד פנחס רובין. הרמלין מציינת בתגובתה לבקשה כי על רובין לפרט מהו הסכום הכולל של השכר המבוקש על ידו וכיצד חישב שכר זה על פי התקנות.



כזכור רובין שמונה כמנהל המיוחד של רוגוזין לאחר שביהמ"ש המחוזי בתל אביב הוציא כנגד החברה צו פירוק ביקש מביהמ"ש לפסוק לו שכר ביינים לתקופת הפירוק הזמני ולתקופה בו משמש רובין כמנהל המיוחד של החברה. רובין ציין בבקשה שהגיש באמצעות עו"ד דליה אבן-להב כי יש לשלם לו שכר טירחה על עבודתו עד כה שכן "אין לדרוש מאדם הממלא תפקיד מפרק שיחכה עם תשלום שכרו עד לגמר תפקידו".



רובין הוסיף כי הלכי הפירוק של קבוצת רוגוזין מורכבים במיוחד חובקים סוגיות משפטיות ובעיות מעשיות בארץ ובעולם. רובין מוסיף בבקשה כי, "גם ממשרד גדול כמשרדו של המנהל המיוחד אין זה נכון וראוי לצפות שיממן הלכי פירוק או שיספוג השקעת עבודה כה רבה ללא שכר בצידה ולמשך זמן ארוך ומתמשך".



יש לציין כי המדובר בבקשה שניה שהגיש רובין לביהמ"ש לקבל שכר ביניים לאחר שבקשתו הראשונה לא הוגשה על פי תקנות החברות לעניין קביעת שכר טרחתם של מפרקים. בבקשה הראשונה טען רובין כי יש לפסוק לו שכר ביניים של 100-125 דולר לשעה עבור תקרה ממוצעת של 450 שעות עבודה בחודש. מאחר ורובין פעל כ-8 חודשים מאז מינוי כמפרק זמני הרי שכר הטירחה אותו הוא מבקש כשכר ביניים עומד על כ-430 אלף דולר למשך התקופה.



רובין בבקשתו מציין כי מבדיקת התקנות עולה שהתנה הרלוונטית הינה תקנה 14 הקובעת כי לביהמ"ש סמכות לשלם לבעל תפקיד 'שכר ביניים' אשר לא יעלה על 50% מהשכר הסופי המשוער. רובין מציין כי מטרת הסעיף לאפשר לביהמ"ש לשלם לבעל תפקיד מפרעה על חשבון שכרו בגמר תפקידו.



עוד טוען רובין כי הנסיבות של הסעיף מתקיימות במקרה שלו העבודה עד כה היתה עבודת חקירה וגילוי של נכסים אשר נעשית באינטנסיוויות כאשר עד כה התקיימו 10 פגישות בהן נחקרו 5 נושאי משרה בחברה.



כאמור נציגת הכנ"ר סירבה לעת עתה לאשר את הבקשה ואף ביקשה הבהרה כיצד מגיע חישוב שכר הביניים של רובין, העומד כעת על כ-430 אלף דולר לכ-50% מהשכר הסופי המגיע לו על פי תקנה 14.



בנוסף, סירבה הרמלין לאשר את בקשתו של רובין לשכור את שירותיו של משרד רואי החשבון אמריקאי coudert brothers, המתמחה בנושא מיסוי כדי שיבדוק את נושא תשלום המס של החברה האמריקאית RCI שבבעלות עקיפה של תעשיות רוגוזין.



מבקשה שהגיש לאחרונה רובין עולה כי החברה האמריקאית חייבת לתעשיות רוגוזין 300 אלף דולר ולכן הוא בודק אפשרות למימוש נכסי החברה בארצות הברית הכוללים נכס מקרקעין המושכר בסכום של 200 אלף דולר לשנה, וכן את האפשרות לשחרר את כספי קרן הפנסיה שבבעלות RCI המסתכמים כין בכ-3 מיליון דולר.



בעקבות זאת, טוען רובין כי על מנת לבחון את האפשרויות המשפטיות והחשבוניות העומדות בפניו לצורך נקיטת פעולות בעניין בחו"ל הוא זקוק לשירותיהם של עורכי דין ואנשי מקצוע המורשים לפעול שם. רובין מציין כי שכירת משרד עורכי הדין נעשה לפי שעות כאשר מחירה של שעת עבודה נעה בין 250-650 דולר וסך הטיפול מוערך בכ-30 אלף דולר.



הרמלין טוענת בתגובתה, כי השכר המבוקש עבור המשרד האמריקאי הוא גבוה ואינו תואם את התעריפים המקובלים שמשלמים לבעלי מקצוע בחברה בפירוק. הרמלין מציעה לרובין למצוא אופציות אחרות. הרמלין מוסיפה כי הבקשה אינה מפרטת את הסכומים אותם תקבל רוגוזין בזכות הטיפול המשפטי וכי לא ברור שכספי הפנסיה יגיעו לידיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully