וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס השלימה הערב את הנפקת החרמון בהיקף של 160 מיליון שקל

אילן מוסנאים

31.7.2003 / 17:44

החרמון הוא נכס מובנה הנגזר מתשואת הגילון 2305 בתוספת ריבית של 3.4%; את ההנפקה הובילו אקסלנס חיתום ולאומי ושות' חתמים



אקסלנס פתחה הערב את סדרת האג"ח ההרריות השקליות שלה בהצלחה וגייסה מהמשקיעים בבורסה סכום של 160 מיליון שקל בהנפקת הנכס המובנה (סטרקצ'ר) מסוג חרמון. החרמון ישלם לרוכשים ריבית של 3.4% מעבר לתשואה של הגילון 2305. את ההנפקה ביצעו אקסלנס חיתום וכן לאומי ושות' חתמים.



החרמון הינו מכשיר חדש שאקסלנס הוציאה לשוק ואחרי שהנפיקה בשנה האחרונה שורה של איגרות חוב מובנות דולריות בהיקף של יותר ממיליארד שקל, היא מציעה הפעם סטרקצ'ר שקלי ל-12 שנים. החרמון יהיה צמוד לתשואה של הגילון מסדרה 2305 וזכה לדירוג של AA מחברת מעלות.



ההנפקה הציבורית באה שבוע לאחר שהחברה השלימה בהצלחה את המכרז המוסדי בהנפקה, בו התחייבו המוסדיים לרכוש אג"ח חרמון בהיקף של לפחות 80 מיליון שקל.



אקסלנס יוצרת את הנכס המובנה על ידי גיוס הכספים מהציבור, והשקעתם בגילונים מסדרה 2305. במקביל היא תיקח הלוואה בנקאית דולרית בהיקף דומה, ובכספי ההלוואה תרכוש סטרקצ'רים דולריים שיניבו תשואה עודפת על התשואה של ההלוואה.



איגרות החוב יהיו מגובות על ידי הגילונים שאקסלנס תרכוש, וכן על ידי כתבי התחייבויות של LLOYDS (מדורג AA על ידי S&P) ובנק הפועלים אינטרנשיונל (מדורג AA על ידי מעלות).



הסיכון של המשקיעים יהיה כרוך בגובה של ריבית הלייבור לתקופה של 6 חודשים. בשנה הראשונה מובטחת לרוכשים ריבית מובטחת של 3.4% מעבר לתשואה של הגילון 2305. בשנים הבאות יקבלו המשקיעים את תשלומי הריבית, וזאת בכפוף לגובה ריבית הלייבור לתקופה של חצי שנה. בתקופה שבין שנתיים לארבע שנים מיום ההנפקה, תשולם למחזיקי החרמון הריבית היחסית (1/365 כפול תשואת הגילון 2305 + 3.4%) עבור כל יום בו ריבית הלייבור לתקופה של חצי שנה תהיה נמוכה מ-5%.



בתקופה שבין חמש לשמונה שנים מיום ההנפקה, תשולם למחזיקי החרמון הריבית היחסית עבור כל יום בו ריבית הלייבור לתקופה של חצי שנה תהיה נמוכה מ-5.5%, וביתרת חיי האג"ח יקבלו מחזיקי החרמון את הריבית היחסית עבור כל יום בו ריבית הלייבור לתקופה של חצי שנה תהיה נמוכה מ-6%. בנוסף, למשקיעים קיים סיכון בעובדה שלחברה שמורה הזכות לקרוא לחרמון לפדיון מוקדם אחרי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully