וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ניו יורק טיימס" דיווח על מינויי העורכים בפועל במקומו של ג'ראלד בוייד

רונן סרברניק

31.7.2003 / 19:02

העורכים החדשים הם ג'יל אברמסון, מנהלת מערכת העיתון בוושינגטון מאז שנת 2000 וג'ון גדס, סגן עורך בפועל מאז 1997



היום הודיע ה"ניו יורק טיימס" על מינוייהם של שני העורכים בפועל אשר יחליפו את ג'ראלד בוייד אשר התפטר לפני מספר שבועות עקב סקאנדל הקשור לדיווח שיקרי של חדשות.



העורכים החדשים הם ג'יל אברמסון, מנהלת מערכת העיתון בוושינגטון מאז שנת 2000 וג'ון גדס, סגן עורך בפועל מאז 1997.



ג'יל אברמסון מונתה למנהלת מערכת העיתון בוושינגטון בשנת 2000. לפני כן היתה אברמסון העורכת הראשית של המערכת בוושינגטון, לפני כן כיהנה במשרת עורכת חטיבת היזמות. אברמסון הצטרפה לעיתון ב-1997 לאחר שעבדה במערכת ה"וול סטריט ג'ורנל" בשנים 1988-1997.



אברמסון בוגרת תואר BA בהיסטוריה וספרות מאוניברסיטת הארווארד.



ג'ון גדס, אשר הצטרף לניו יורק טיימס ב-1994 בתפקיד עורך המדור הפיננסי, כיהן במשרת סגן עורך בפועל מאז 1997. לפני כן הועסק גדס בתפקיד מנכ"ל חברת המחקר BIS סטראטג'יק דסיז'ונס, ובקבוצת פראידיי הולדינגס.



בין 1976 ל-1993 עבד גדס בתעשיית העיתונות, במשרות שונות בחטיבות האמריקאיות והאירופיות של ה"וול סטריט ג'ורנל" ושל ה"ניו יורק טיימס".



גדס בעל תואר BA בכלכלה מאוניברסיטת רוד-איילנד ובעל תואר MA בעיתונות מאוניברסיטת וויסקונסין.



אתמול הודיע העיתון על יצירת שלושה תפקידים חדשים, בהם משרת אומבודסמן שתפקידו לטפל בתלונות
קוראים, בעקבות המלצות ועדת בדיקה שהוקמה אחרי פרשת הזיופים של הכתב ג'ייסון בלייר.



בנוסף למשרת האומבודסמן, אשר תזכה ב"טיימס" לתואר "עורך ציבורי", הודיע העיתון גם על יצירת שני תפקידי עריכה בכירים, הראשון כדי לוודא שהסיקור בעיתון עומד בסטנדרטים העיתונאיים והאתיים הנדרשים, והשני יהיה ממונה על גיוס וקידום כותבים של ה"טיימס". התפקידים החדשים יאוישו וילוטשו במהלך השבועות הקרובים, אמר העורך הראשי של העיתון, ביל קלר, אשר מונה לתפקיד לפני כשבועיים. קלר נכנס לתפקידו אחרי שהעורך הראשי הקודם של העיתון, האוול ריינס, אולץ להתפטר מתפקידו בתחילת יוני על פי דרישתו המפורשת של מו"ל העיתון, ארתור סולצברגר.



הודעת העיתון על התפקידים החדשים באה אחרי אחת התקופות הקשות בתולדות העיתון, אשר החלה עם התפוצצות פרשת הזיופים של הכתב ג'ייסון בלייר ב-11 במאי, נמשכה באי הנעימות עם הכתב הבכיר וזוכה פרס הפוליצר ריק בראג, שפירסם כתבה בלי לתת קרדיט לתחקירן מתמחה שסייע לו ובלהט התקופה הושעה ולבסוף התפטר, וכלה בהתפטרותם הדרמטית של ריינס, עורך העיתון, וסגנו ג'רלד בויד.



ב-14 ליולי הודיע העיתון על מינוי ביל קלר לעורך ראשי. קלר, המשמש כיום כבעל טור וסופר בכיר במוסף "ניו יורק טיימס מגזין", צפוי להיכנס לתפקידו רשמית בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully