וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס: יש להקים קווארטט כלכלי שיכלול את ישראל פלשתין ירדן ועיראק

רונן סרברניק

31.7.2003 / 21:17

פרס: על ישראל לנהל שיחות עם הפלשתינאים כאילו אין טרור ולנהל את המלחמה בטרור כאילו אין שיחות; שת"פ כלכלי, בתחום הטלקום, התחבורה, והתיירות הוא שיוביל שינוי ממשי במציאות הפוליטית



בראיון שפורסם היום באתר האינטרנט של Cnet.com, חוזר שמעון פרס על דבריו מתקופת אוסלו לפיהם העתיד טומן בחובו שיתוף פעולה ישראלי-פלשתינאי בתחום ההיי-טק.



לשאלתו של כתב Cnet, מה קודם למה? פולטיקה או כלכלה? הסביר פרס כי שניהם רכיבים סימביוטים של אותה המשוואה. פרס אמר כי בתקופת הסכמי אוסלו נרשמה התקדמות מרשימה ביחסים העסקיים בין ישראל לפלשתינאים בתחום ההיי-טק, התקדמות אשר נעצרה ואף נסוגה לאחור מאז החלה האינתיפדה השנייה לפני 3 שנים.



פרס מאמין כי ברגע שיחזור הסדר על כנו ותיראה התקדמות ממשית כלפי שלום, יחזרו יחסים טכנולוגיים אלו לתיקנם "אף מהר מהצפוי".



בפראפראזה על משפטו האלמותי של בן גוריון, אמר פרס כי על ישראל לנהל שיחות עם הפלשתינאים כאילו אין טרור ולנהל את המלחמה בטרור כאילו לא מתנהלות שיחות עם הפלשתינאים.



עוד אומר פרס כי שיתוף פעולה כלכלי, בתחום הטלקום, התחבורה, והתיירות הוא שיוביל שינוי ממשי במציאות הפוליטית.



פרס, חשף אידאולוגיה לפיה תעשיית ההיי טק הינה לפי דעתו, יותר מרק "טכנולוגיה גבוהה", לפי דעת פרס מייצגת התעשיה תפיסה ערכית של יושר, שקיפות, משחק הוגן וחיפוש אחר האמת.



עוד חזר פרס על הפילוסופיה לפיה על הפלשתינאים להתקדם מבחינת ההיי-טק בדומה לתעשייה הישראלית, וכך להפוך לשכנים טובים יותר, אך סייג את דבריו אלו בכך שאמר כי ההשקעות הזרות צריכות להתבצע לא באופן ישיר בשטחים, אלא באופן שיאפשר בניית תשתיות מתקדמות ומקומות עבודה.



בתגובה לדבריו החשדניים שר החוץ המצרי וראש הליגה הערבית, עמרו מוסא, בנוגע לרצונה של ישראל להפוך למעצמה הכלכלית של האיזור אמר פרס כי לישראל אין שאיפות להפוך למעצמה הכלכלית של האזור וכי כל שאיפותיה מסתכמות ברצונה למזרח תיכון שליו ומשגשג.



פרס מאמץ את המגמה העולמית הנוכחית, של יצירת גושי מסחר, ורואה קווארטט כלכלי משותף לעיראק, ירדן, פלשתין וישראל. פרס מסביר את הקווארטט ברציפות הגיאוגרפית ובהיגיון הכלכלי של יצירת גוש כלכלי אשר יהנה מחברות באיחוד האירופי ויקבל מעמד של אזור סחר חופשי עם ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully