וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תאסור על חברות בבעלות ממשלתית של יותר מ-5% להשתתף במכרז על רשיונות הסלולר בעיראק

סוכנויות הידיעות

31.7.2003 / 21:24

ההחלטה מעניקה יתרון לחברות אמריקאיות על פני חברות טלקום ממדינות ערב, שמרביתן נמצאות בבעלות ממשלתית חלקית



המועצה השולטת בעיראק, שמונתה ע"י ארה"ב, אסרה על חברות ממשלתיות להשתתף במכרז על שלושת רשיונות הסלולר במדינה - מהלך שלדברי מבקרי ההחלטה צפוי לתת יתרון לחברות אמריקאיות על פני חברות ממדינות ערב.



הרשות הזמנית של הקואליציה (CPA), שבראשה עומדת ארה"ב, אסרה על חברות שבהן יש לממשלה כלשהי החזקות של יותר מ-5% להשתתף במכרז, בין אם בנפרד ובין אם כחלק מקונסורציום.



ההחלטה צפויה למנוע מחברות ערביות רבות להתמודד על המרכז, שכן חברות רבות במדינות ערב נמצאות בבעלות ממשלתית חלקית. בין חברות אלה: חברת באטלקו (Batelco), אשר סיפקה שירותי סלולר בבגדאד למשך זמן קצר אחרי כיבוש עיראק, ונמצאת בבעלות חלקית של ממשלת בחריין; חברת MTC-וודאפון, ש-25% ממניותיה נמצאות בידי ממשלת כוויית; וחברת וואטינייה טלקום, הנמצאת אף היא בבעלות חלקית של ממשלת כוויית.



שלושת רשיונות הפעלת שירותי הסלולר צפויים לפי ההערכות להיות בין החוזים הרווחיים ביותר בעיראק.



השימוש בטלפונים סלולרים נאסר בעיראק בתקופת שלטונו של סאדם חוסיין, אולם מיד אחרי הדחתו של הנשיא העיראקי מהשלטון החלו תושבי בירת עיראק להשתמש במכשירי טלפון ניידים. טלפונים סלולרים החליפו תוך זמן קצר את הטלפונים הלווייניים היקרים יותר כאמצעי תקשורת לחו"ל - לפחות בקרב עיתונאים זרים ואנשי עסקים.



עם זאת, לחץ כבד מצד ארה"ב גרם לבאטלקו להפסיק לספק שירותי סלולר לתושבי בבגדד ימים ספורים בלבד אחרי הפעלתם. באטלקו, אשר הודיעה על כוונתה להשקיע 50 מיליון דולר בתשתיות סלולר בעיראק, מסרה כי היא עדיין מתכוונת להשתתף במכרז במסגרת מיזם משותף עם חברה עיראקית.



טרם הוחלט האם רשת הסלולר של עיראק תתבסס על טכנולוגיה אמריקאית, או שמא תהיה מבוססת על טכנולוגיית ה-GSM האירופית הנפוצה יותר, ואשר בה משתמשים בשאר מדינות המזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully