וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה נסגרה בעליות בעקבות נתוני מקרו מעודדים מארה"ב; BT ירדה ב-4.3%

רונן סרברניק

31.7.2003 / 21:47

חברת התרופות האירופית שרינג נפלה ב-7.8% לאחר שהזהירה כי הרווח השנתי ייפול מהתחזיות בשל הייסוף ביורו



מדדי הבורסות באירופה נסגרו במגמה חיובית לאחר יום מסחר תנודתי ובעקבות נתוני מקרו חיוביים בארה"ב. דויטשה בנק וחברת התרופות שרינג התבלטו בירידות בעקבות פרסום הדו"חות. בלונדון מדד FTSE עלה ב-0.4%; פאריס עלתה ב-1.2%; פרנקפורט עלתה ב-1.7%; ללא שינוי.



האבטלה בצרפת עלתה ביוני לרמה הגבוהה ביותר מזה יותר משלוש שנים, בעקבות קיצוצים מתמשכים במגזר העסקי על רקע האטה כלכלית. מספר דורשי העבודה גדל ביוני ב-11 אלף ל-2.6 מיליון, לפי נתוני משרד העבודה. היה זה המספר הגדול ביותר מאז מארס 2000.



BT, חברת הטלפוניה הגדולה בבריטניה, ירדה ב-4.3% לאחר שדיווחה על קיפאון בשורת ההכנסות ברבעון השני. עם זאת, היה זה רבעון חמישי ברציפות של רווחיות, ותוצאה טובה מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי ברבעון הכספים הראשון עלה ב-27% ל-351 מיליון ליש"ט (566.2 מיליון דולר) לעומת 277 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה. הכנסות החברה נותרו כמעט ללא שינוי ברמה של 4.586 מיליארד ליש"ט (7.44 מיליארד דולר).



BNP פאריבה, הבנק הגדול ביותר בגוש היורו במונחי שווי שוק, עלה ב-3.8% לאחר שרשם ירידה של 10.4% ברווח הרבעוני בשל חולשה בהשקעות. אולם התוצאה, רווח של מיליארד דולר, היתה גבוהה מתחזיות האנליסטים, בזכות צמיחה בחטיבת בנקאות ההשקעות.



דויטשה בנק, הבנק הגדול באירופה ע"פ שווי נכסיו, ירד ב-1.5% לאחר שהחמיץ את תחזיות הרווח לרבעון. הבנק עבר ברבעון השני לרווח, לראשונה מזה ארבעה רבעונים, הודות לקיצוץ הוצאות וגידול בהכנסותיו מסחר באג"ח. הרווח הנקי זינק ל-572 מיליון יורו (648 מיליון דולר) מ-204 מיליון יורו בתקופה המקבילה. החמצת תחזיות הרווח נגרמה בשל הוצאת מס חד פעמית שנבעה משינוי בחוקי המס בגרמניה.



אביבה (סימול AV.L), חברת הביטוח הגדולה בבריטניה, זינקה ב-5% לאחר שרשמה ירידה של 13% ל-1.34 מיליארד דולר ברווח התפעולי במחצית הראשונה. החברה העלתה את הדיווידנד החצי שנתי שלה ב-2.9% ל-9 פני למניה.



טלווסט, חברת הכבלים השנייה בגודלה בבריטניה ירדה ב-5.9% לאחר שרשמה עלייה של 20% ברווח EBITDA במחצית הראשונה של השנה; מספר המנויים ירד בשיעור קל, אולם ההכנסה הממוצעת למנוי גדלה. החברה נמצאת במו"מ לארגון מחדש של חובותיה.



טליהסונרה (סימול TLSN.ST), חברת הטלקום הנורדית, ירדה ב-0.3% לאחר שרשמה עלייה של 29% ברווח התפעולי ברבעון השני, והיכתה את התחזיות. עם זאת, אמרה החברה, שנוצרה בשנה שעברה ממיזוג בין טליה השוודית וסונרה הפינית, כי הרווח במחצית השנייה ייפול מזה של המחצית הראשונה.



חברת התרופות האירופית שרינג (סימול 717200.DE) נפלה ב-7.8% לאחר שהזהירה כי הרווח השנתי ייפול מהתחזיות בשל הייסוף ביורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully