וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרקס טבע ואימפקס חתמו על הסכם בלעדיות

עידו אלון

31.7.2003 / 23:12

ההסכם נוגע לשיווק של גרסות גנריות לשתי תרופות של חברת גלאקסוסמית' קליין - וולבוטרין לטיפול בדיכאון וזייבן המסייעת בהפסקת עישון



חברת התרופות אנדרקס דיווחה על חתימת הסכם בלעדיות עם החברות טבע ואימפקס.



ההסכם נוגע לשיווק של גרסות גנריות לשתי תרופות של חברת גלאקסוסמית' קליין - וולבוטרין לטיפול בדיכאון וזייבן המסייעת בהפסקת עישון.



לפי ההסכם, תפעל אנדרקס לקבלת אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי לשיווק המוצרים, ואם תקבל אותו תעביר תשלומים מסוימים לטבע ואימפקס בתקופת הבלעדיות של 180 הימים הראשונים.



ואולם אם אנדרקס לא תעמוד בלוחות הזמנים שקבעו ביניהן החברות, יוכלו אימפקס וטבע לעשות זאת תוך מתן תשלומים לאנדרקס. כלומר, ההסכם של שלוש החברות נועד לחלק את הסיכונים ביניהן.



אימפקס קשורה בהסכם שיתוף פעולה עם טבע, שתשווק 12 גרסות גנריות של אימפקס, ובהן וולבוטרין וזייבן תמורת 50% מהרווח הגולמי. השוק לשתי תרופות אלו במונחי המוצרים המקוריים נאמד ב-1.6 מיליארד דולר.



אורי הרשקוביץ, אנליסט בבית ההשקעות לידר ושות', אמר כי אחת השאלות המעניינות בהקשר בנוגע להסכם הוא היקף התשלומים בכל אחת מהאפשרויות שציינה אנדרקס. "אנדרקס כבר היתה שותפה להסכם דומה לגבי תרופה אחרת עם חברת שוורץ. במסגרת אותו הסכם קיבלו אנדרקס וג'נפארם 15% מהרווחים כל אחת, ושוורץ נותרה עם יתר ה-70%", ציין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully