וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בסגירה של וול סטריט

רונן סרברניק

31.7.2003 / 23:42

אקסון עלתה ב-0.6%; פרוקטר אנד גמבל עלתה ב-0.2% לאחר שדיווחה על עלייה ברווחיה הרבעוניים; מדד המוליכים למחצה עלה ב-2.1%

הפתעה חיובית שסיפקו נתוני התמ"ג הראשוניים ונתוני שוק העבודה, שני דו"חות משביעי רצון של חברות דאו ג'ונס והעלאת המלצה למגזר השבבים מצד מריל לינץ' דחפו את המדדים לעליות. דאו ג'ונס ונאסד"ק עלו ב-0.4% ו-0.8% בהתאמה.

כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 2.4% ברבעון השני של השנה, על פי נתונים ראשוניים של ממשלת ארה"ב. בכך נשבר רצף של שני רבעונים בעלי צמיחה של פחות מ-2%. הצמיחה המהירה מהצפוי נזקפה לזכות הוצאות בטחוניות גבוהות יותר. הצריכה הפרטית הפגינה חוסן בלתי צפוי וצמחה ב-3.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2002. הצמיחה היתה גבוהה בהרבה מן התחזיות המוקדמות שצפו צמיחה של 1.5% בלבד. בשני הרבעונים הקודמים צמחה ארה"ב בקצב של 1.4%.

גם שוק העבודה נשא עמו היום בשורות חיוביות. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר בניגוד לתחזיות ב-3,000 ל-388 אלף, הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש פברואר. זהו השבוע השני ברציפות בו נותר מספר התביעות מתחת לרף המכריע של 400 אלף, שכלכלנים טוענים כי הוא המפריד בין התאוששות להמשך דשדוש בשוק העבודה. בשבוע שעבר נרשמה ירידה חדה של 29 אלף במספר התביעות.

מדד מנהלי הרכש של מחוז שיקגו, המשמש כמדד לפעילות העסקית באזון שיקגו, עלה לרמה של 55.9 נקודות בחוד יולי לעומת 52.5 נקודות בחודש יוני ולעומת תחזית אנליסטים לרמה של 54 נקודות. כל קריאה מתחת ל-50 נקודות משקפת התכווצות של המגזר התעשייתי באזור שיקגו בעוד כל רמה מעל 50 משקפת צמיחה.

אקסון מוביל (סימול XOM), חברת הנפט הבורסאית הגדולה בעולם ואחד מרכיבי מדד דאו ג'ונס, רשמה זינוק של 58% ברווח ברבעון השני בזכות עלייה במחירי הנפט והגז.

חברת הנפט האמריקאית רשמה רווח של 4.17 מיליארד דולר, או 62 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 55 סנט למניה. שולי רווח גבוהים יותר על זיקוק נפט סייעו לצמיחה המהירה. הכנסותיה גדלו ב-12.4% ל-57.2 מיליארד דולר ומנייתה עלתה ב-0.6%.

ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל (סימול PG) דיווחה על עלייה ברווחיה הרבעוניים וגברה על תחזית האנליסטים הודות לפיחות בשער הדולר והשקת מוצרים חדשים. החברה, המהווה חלק מדד דאו ג'ונס, רשמה רווח נקי של 955 מיליון דולר וצופה כי מכירותיה בשנת הכספים 2004 יעלו בטווח העליון של תחזיותיה המוקדמות. מנייתה עלתה ב-0.2%.

בנק ההשקעות מריל לינץ' העלה את תחזיתו למגזר השבבים ל"חיובית" מ"נייטרלית". לרוב המניות המכוסות בענף זה על ידי מריל יש פוטנציאל לעלייה של 20%-40%, אמר ג'ו אושה, אנליסט המוליכים למחצה של החברה. הבנק העלה גם המלצות על יצרניות שבבים, ביניהן נשונל סמיקונדקטור (סימול NSM)

מדד המוליכים למחצה עלה ב-2.1%. יצרנית המיקרו-מעבדים הגדולה בעולם, אינטל, עלתה ב-1.8%. מתחרתה AMD נסגרה ללא שינוי. אפלייד מטריאלס, יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, עלתה ב-1.3%. נשיונל סמיקונדקטור זינקה ב-7.7%.

חברת קומקאסט (סימול CMCSK), חברת הכבלים הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על צמצום הפסדיה ברבעון השני, הודות לגידול משמעותי במספר מנוייה ובתזרים המזומנים שלה.

החברה דיווחה על הפסד נקי של 22 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד נקי של 210 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. במונחי מניה רשמה קומקאסט הפסד של סנט אחד, לעומת תחזית האנליסטים להפסד של 2 סנט למניה. ברבעון המקביל דיווחה החברה על הפסד של 22 סנט למניה. המניה ירדה ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully