וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי האוצר והתעשייה הסכימו על מענקים נפרדים לעידוד צמיחה ולעידוד תעסוקה

אורה קורן

1.8.2003 / 9:39

עדיין לא הוחלט אם המסלולים ישולבו בחוק לעידוד השקעות הון או שמסלול התמיכה בעידוד התעסוקה יופרד מהחוק



בכירים במשרד האוצר, בהם המנכ"ל אוהד מראני, תומכים בהצעת משרד התעשייה לפיה יגובשו מסלולים נפרדים לתמיכה ממשלתית בהגברת היצוא ולתמיכה בהגברת התעסוקה בפריפריה. עדיין לא הוחלט אם המסלולים ישולבו בחוק לעידוד השקעות הון תחת תנאים שונים, או שמסלול התמיכה בעידוד התעסוקה יופרד מהחוק.



אם המסלול לעידוד התעסוקה ייכלל בחוק לעידוד השקעות הון כמסלול חדש, כלליו יהיו נוקשים והוא יוכל להיות תקף לאורך זמן; לעומת זאת אם יוצא מהחוק ויופעל כקרן תקציבית, כלליו יוכלו להיות גמישים יחסית ויהיה ניתן לשנותו או לבטלו.



במשרדי האוצר והתעשייה עוסקים בחודשים האחרונים בניסוח חוק חדש לעידוד השקעות הון. אתמול נפגשו מראני ושר האוצר, בנימין נתניהו, עם שר התעשייה אהוד אולמרט, ומנכ"ל המשרד רענן דינור, לדיונים אחרונים לקראת אישור נוסח החוק. בפגישה הוסכם כי הדיונים יימשכו בשבוע הבא, לקראת הגשת הטיוטה של הצעת החוק לממשלה.



מקורבים למגעים אמרו כי בין המשרדים קיימת הסכמה כי המטרה המרכזית וכנראה היחידה בחוק תהיה עידוד הצמיחה, מתוך הנחה שצמיחה תיצור מקומות עבודה יציבים. לפיכך, היצוא יקבל מעמד מועדף כקריטריון לקבלת תמיכה ממשלתית, וסעיפים בחוק שאינם קשורים לצמיחה יוצאו ממנו.



האוצר מתנה שינויים אלה בשינוי מסלול המענקים הקיים כיום בחוק. במשרדים מבקשים לקבוע תנאי מינימום למתן מענקים לחברות רגילות, ומסגרת לתמיכה בהשקעות אסטרטגיות, דוגמת אינטל וטאואר. במסגרת זו החלו במשרדים לגבש תנאים אחידים למתן תמיכה בחברות רב לאומיות.



עדיין לא הושגה הסכמה בעניין מענקים לחברות אחרות. משרד האוצר הציע להתנות את התמיכה בהשקעה של 15 מיליון דולר לפחות, ואילו התמ"ת מתנגד לקביעה של סף השקעה.



מראני פועל לקידום שני מסלולים חדשים במקום המסלול החלופי של הטבות שקיים כיום בחוק, שעיקרו הטבות מס. עדיין לא הוחלט אם ההטבות יהיו תקפות ל-10 שנים בלבד, או ל-10 שנים עם שתי אפשרויות הארכה, של חמש שנים כל אחת.



במסלול אחד יוכלו חברות להיות פטורות מתשלום מס כל עוד לא ימשכו דיווידנד לאורך התקופה בה החוק יהיה תקף לגבי ההשקעה. במסלול החלופי יוכלו החברות למשוך דיווידנד ולשלם מס מופחת של 10%. כיום, חברה שמושכת דיווידנד מחויבת בתשלום מס של 51% על הרווחים בגינם נמשך הדיווידנד.



בנוסף פועל מראני לביטול הצורך בקבלת אישור מראש ממשרד התעשייה לצורך השקעה במסלול הקלות המס. לפי הצעתו, יפורסמו קריטריונים ברורים לזכאות להטבות מס, וחברה שתרצה ליהנות מהטבות מס תוכל להשקיע מבלי לקבל כל אישור מוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully