וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ החליט שלא להוציא צו זמני נגד קיום דיון על הרפורמה בפנסיה בביה"ד לעבודה

חיים ביאור

1.8.2003 / 10:17

שופטת העליון דליה דורנר קבעה כי הדיון בשאלה אם הסמכות לדון בתביעת ההסתדרות היא בידי ביה"ד הארצי לעבודה או בידי בג"ץ תועבר להכרעת הרכב של שלושה שופטי בג"ץ



בג"ץ דחה אתמול את עתירת פרקליטות המדינה להוציא צו זמני וצו על תנאי, המקפיאים את ההליכים שיזמה ההסתדרות בבית הדין הארצי לעבודה בגין הרפורמה בענף הפנסיה.



בנימוקי העתירה לבג"ץ טענה מנהלת המחלקה ליחסי עבודה בפרקליטות, עו"ד נורית אלשטיין, כי לביה"ד הארצי לעבודה אין סמכות לדון בתביעת ההסתדרות וכי הגוף המוסמך לדון בתביעה, שהיא בגדר תקיפה ישירה של החוק, הוא בג"ץ בלבד.



שופטת העליון דליה דורנר קבעה כי הדיון בשאלה אם הסמכות לדון בתביעת ההסתדרות היא בידי ביה"ד הארצי לעבודה או בידי בג"ץ תועבר להכרעת הרכב של שלושה שופטי בג"ץ.



פרקליטות המדינה עתרה לבג"ץ לאחר שלפני שבועיים דחה ביה"ד הארצי לעבודה את בקשתה למחוק על הסף את התביעה שהגישה ההסתדרות נגד המדינה ונגד התאחדות התעשיינים, בשל הרפורמה בפנסיה הכלולה בחוק התוכנית הכלכלית. ביה"ד הארצי קבע כי הוא מוסמך לדון בתביעה שהגישה ההסתדרות בגין "פגיעה בהסכמים הקיבוציים ובזכויות הפנסיה של העובדים". נשיא ביה"ד, סטיב אדלר, כתב בהחלטה כי התביעה עוסקת בהסכמים קיבוציים ולפיכך ביה"ד הוא הפורום המתאים לדיון בתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully