וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך להתחזק על רקע צפי להתאוששות כלכלת ארה"ב - עלה ל-1.1206 דולר ליורו

יהודה שויצר

1.8.2003 / 12:59

מול הין זינק הדולר ל-120.60 ין לעומת 120.06 ין אמש; כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 2.4% ברבעון השני של השנה



נתוני המקרו המעודדים מאמש, בשילוב עם העליות בוול סטריט, הביאו לעלייה נוספת בשער הדולר ביחס למטבעות המובילים. נתוני המקרו הכלכליים אשר פורסמו אמש אוששו הערכות כי כלכלת ארה"ב נמצאת בנתיב שיפור. הדולר עולה זה היום החמישי ברציפות, לשער של 1.1206 דולר ליורו - עלייה של 0.3% ביחס ל-1.240 דולר שנרשם אמש. מול הין זינק הדולר ל-120.60 ין, לעומת 120.06 ין אמש.



כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 2.4% ברבעון השני של השנה, על פי נתונים ראשוניים של ממשלת ארה"ב. בכך נשבר רצף של שני רבעונים בעלי צמיחה של פחות מ-2%. הצמיחה המהירה מהצפוי נזקפה לזכות הוצאות ביטחוניות גבוהות יותר. הצריכה הפרטית הפגינה חוסן בלתי צפוי, וצמחה ב-3.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2002. הצמיחה היתה גבוהה בהרבה מן התחזיות המוקדמות, שצפו צמיחה של 1.5% בלבד. בשני הרבעונים הקודמים צמחה ארה"ב בקצב של 1.4%.



גם שוק העבודה נשא עמו אמש בשורות חיוביות. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר, בניגוד לתחזיות, ב-3,000 ל-388 אלף, הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש פברואר. זהו השבוע השני ברציפות בו נותר מספר התביעות מתחת לרף המכריע של 400 אלף, שכלכלנים טוענים כי הוא המפריד בין התאוששות להמשך דשדוש בשוק העבודה. בשבוע שעבר נרשמה ירידה חדה של 29 אלף במספר התביעות.



מדד מנהלי הרכש של מחוז שיקגו, המשמש כמדד לפעילות העסקית באזור שיקגו, עלה לרמה של 55.9 נקודות בחודש יולי לעומת 52.5 נקודות בחודש יוני, ולעומת תחזית אנליסטים לרמה של 54 נקודות. כל קריאה מתחת ל-50 נקודות משקפת התכווצות של המגזר התעשייתי באזור שיקגו, בעוד כל רמה מעל 50 משקפת צמיחה.



הבנק הפדרלי דיווח שלשום בדו"ח התקופתי שלו, המכונה "הספר הבז'", על התאוששות בכלכלה האמריקאית ובייחוד במגזר התעשייתי. לעומת זאת, הבנק מסר כי הצריכה הפרטית, המנוע המשמעותי ביותר של כלכלת ארה"ב, נותרה חלשה. "דיווחים מ-12 מחוזות של הבנק הפדרלי משקפים מגמת שיפור בקצב התאוששות הפעילות הכלכלית במהלך חודש יוני והמחצית הראשונה של יולי", כתב הבנק הפדרלי. "כמו כן נרשמה עלייה חדה בפעילות המגזר התעשייתי ברוב המחוזות, ובמחוזות ריצ'מונד ופילדלפיה נרשם מעבר לצמיחה חיובית", הוסיף הבנק.



הין נחלש לשפל של שלושה חודשים מול הדולר לאחר שהתפוקה התעשייתית ביפאן ירדה בחודש יוני. התפוקה ירדה בשיעור חודשי של 1.2%, בניגוד לתחזיות לעלייה של 0.4%. כמו כן אמר סגן שר האוצר לענייני חוץ, זמביי מיזוגוצ'י, כי הוא מרוצה מירידתו של הין מול הדולר בשבועיים האחרונים, והוא טען כי מדובר בתיקון בלבד שאינו מסתייע בהתערבותה של ממשלתו במסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully