וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי אגף המכס והמע"מ בחיפה מנהלים חקירה נגד בעליה של יבואנית תרופות בחשד להעלמת מס ב-2 מיליון שקל

ניצן כהן

1.8.2003 / 11:29

איש העסקים נעצר השבוע ושוחרר בערבות; החשדות הן כי הציג חשבוניות בסכומי רכישה נמוכים מהסכומים בפועל, וכן הציג אישור ליבוא תרופה נגד אנתרקס שכבר מיוצרת בישראל



אגף החקירות של המכס בחיפה עצר ושחרר בערבות את איש העסקים מאיר יעקבסון, בעל השליטה ביבואנית התרופות מדיסון פארמה, בחשד שהעלים מס מס בהיקף של 2 מיליון שקל. אין המדובר במאיר יעקבסון שהיה מנכ"ל חברת נכסים מ.י הממשלתית והעובד כיום בקבוצת שרם-פודים-קלנר.



החשדות שהועלו באגף המכס נגד יעקבסון מתרכזים בשני מישורים. החשד הראשון הוא הצגת חשבוניות על רכישה בסכומים נמוכים מסכומי הרכישה בפועל, מה שהביא לתשלום מכס בשיעורים נמוכים. החשד השני הוא קבלת אישור ממשרד הבריאות ליבוא תרופה שמיוצרת כבר בישראל.



מאגף המכס והמע"מ נמסר כי על פי החוק יש הגבלות קשות על יבוא תרופות שמיוצרות בישראל, ועל פי החשד קיבל יעקבסון את האישור לייבא תרופה נגד אנתרקס לקראת מלחמת המפרץ השנייה, לכאורה בניגוד לחוק.



מדיסון פארמה, לשעבר מדיקסון ופריונית, נשלטת על ידי חברת מדיסון ביוטק (1995), הנשלטות על ידי חברת צליר וחברת מאית סחר, שמאיר יעקבסון מחזיק ב-99% ממניותיהן. לא ניתן היה לקבל את תגובתו של יעקבסון.



חברת הנדל"ן וההשקעות הישראלית קורקס, שמעורבים בה אנשי עסקים מדרום אפריקה, מחזיקה ב-5.4% ממניות מדיסון ביוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully