וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות השערים מתמתנות על רקע שיפור במגזר התעשייתי - פרנקפורט מאבדת 0.5%

יהודה שויצר

1.8.2003 / 12:38

הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל עלה ב-3.5% בעקבות עלייה של 85% ברווחיו; אינפיניון עולה ב-2.7%; חולשה במגזר הטלקום



ירידות שערים קלות נרשמות בבורסות אירופה, למרות שיפור קל שנרשם במגזר היצרני בגוש היורו. בפרנקפורט יורד הדקס ב-0.5%; מדד הפוטסי בלונדון מאבד 0.3%, בעוד שבורסת פאריס נסחרת ללא שינוי במדד ה-CAC.



שיפור מסוים נרשם במגזר היצרני בגוש היורו, כך עולה ממדד מנהלי הרכש שפורסם היום. המדד, המבוסס על סקר שנערך בקרב 3,000 חברות יצרניות, עלה ביולי לרמה של 48 נקודות, מרמה של 46.4 נקודות ביוני. ראוי לציין כי כל קריאה הנמוכה מ-50 נקודות מעידה על המשך ההאטה במגזר.



עלייה של 85% ברווחי הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל ברבעון השני של השנה. לעלייה החדה ברווח הובילה מכירת אחזקות בבנק קרדי ליונס, וכן עלייה ברווחי חטיבת ההשקעות. הרווח הנקי של הבנק עלה ל-695 מיליון יורו (781 מיליון דולר), מרווח של 376 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2002. רווחי הבנק עלו על התחזיות בשיעור צנוע של 3 מיליון יורו. מניותיו מוסיפות 3.5%.



הבנק הבריטי לוידס יורד ב-1.5%, למרות שדיווח על צמיחה של 4% ברווחי המחצית הראשונה של השנה. רווחי הבנק האמירו ל-1.9 מיליארד דולר, על אף ירידה בהכנסות מעמלות על הלוואות.



ככלל, רווחי הבנקים השתפרו ברבעון השני על רקע ההתאוששות המחודשת בבנקאות ההשקעות - התאוששות שמסייעת למניותיהם לעלות. ING עולה ב-1%; HSBC מוסיפה 0.7%.



במניות הטלקום נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. BT מאבדת 0.6%; MMO2 רושמת ירידה של 1%.



אינפיניון עולה ב-2.7%, ומושכת מעלה את מניות השבבים. ASML עולה בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully