וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות קלות בעקבות אכזבה מנתוני התעסוקה

יהודה שויצר

1.8.2003 / 16:49

IBM יורדת ב-0.4% לאחר שהפסידה בתביעה על קרנות הפנסיה שלה; דיסני עולה ב-3.2% בעקבות שיפור בתוצאותיה העסקיות



אכזבה מנתוני התעסוקה בארה"ב מובילה את מדד וול סטריט לירידות קלות בפתח המסחר. מדד נאסד"ק רושם ירידה של 0.3%, בעוד דאו ג'ונס מאבד 0.15%.



עלייה של 0.3% נרשמה בשיעור ההכנסה האישית והצריכה הפרטית בחודש יוני בארה"ב, כך עולה מנתונים שפירסם משרד המסחר האמריקאי. שיעור הצריכה הפרטית מהווה כשני שלישים מכלל הפעילות הכלכלית בארה"ב. כן, הודיע משרד המסחר כי עדכן מעלה את נתוני חודש מאי ומהם עולה כעת כי הצריכה הפרטית עלתה ב-0.4%, ולא 0.1% כשם שפורסם בתחילה.



כן דווח כי שיעור האבטלה בארה"ב ירד לרמה של 6.2% ביולי, מרמה של 6.4% בחדש יוני. עם זאת, הנתונים רחוקים מלהיות מעודדים מאחר והצמצום בשיעור האבטלה נבע בעיקרו מירידה במספר מקומות העבודה בארה"ב. מדיווח של משרד העבודה הכלכלה האמריקאית איבדה 44 אלף מקומות עבודה בחודש יולי, זאת לאחר שביוני אבדו 72 אלף ממקומות עבודה. מחודש פברואר השילה הכלכלה האמריקאית 486 אלף מקומות עבודה. צמצום מקומות העבודה בארה"ב נובע מהעברת פעילות יצרנית, הולכת וגוברת, למדינות בעלות עלות יצור נמוכה ? כגון סין והודו.



ענקית המחשבים IBM הפלתה עובדים מבוגרים כאשר עברה לתכנית פנסיה חדשה בשנות התשעים, כך פסק אמש שופט בית המשפט הפדרלי בארה"ב. פסיקה זו, הנוגעת ל-140 אלף עובדים מבוגרים בחברה, עלולה לעלות לחברה עשרות מיליוני דולרים. השופט פטריק מרפי קבע כי IBM פגעה, באופן לא הוגן, בקרנות הפנסיה של עובדיה הוותיקים כאשר אימצה תוכנית פנסיה המוכרת כ"תוכנית מזומנים מאוזנת" ? אשר במסגרתה עובדים יכולים להמיר את תשלומי הפנסיה בקבלת בלוק של מזומנים עם עזיבתם את החברה. מניות IBM יורדות ב-04% .



חברת המדיה וולט דיסני (סימול DIS) עולה ב-3.2% לאחר שרשמה עלייה מפתיעה של 10% ברווחי הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני. מדו"ח החברה עולה כי הצלחה של חטיבת הסרטים והתאוששות ברשתות הטלוויזיה, קיזזה את ההשפעה השלילית של ירידה בתנועת המבקרים בפארקי השעשועים שלה. חברת המדיה דיווחה על רווח נקי של 400 מיליון דולר, 19 סנט למנייה, לעומת תחזיות לרווח של 16 סנט למניה. הכנסות החברה צמחו ב-6% ל-6.2 מיליארד דולר. החברה גם העריכה כי הביצועים הטובים של דיסני יימשכו גם בשנת הכספים הבאה.



איסטמן קודאק (סימול EK) תרכוש את חברת לייזר-פסיפיק מדיה (סימול LPAC), תמורת 30.5 מיליון דולר. על רקע הרכישה מזנקות מניות לייזר-פסיפיק ב-40% ; קודאק עולה ב-0.7%.



מניות חברת הטבק אלטריה (סימול MO) עולות ב-1.5% לאחר שבית המשפט בלוס אנג'לס ניקה מאחריות את חטיבתה פיליפ מוריס במשפט על נזקי עישון.



ג'ונסון אנד ג'ונסון יורדת ב-2% לאחר שבית ההשקעות מריל לינץ' הוריד המלצתו לחברה לדרגת "ניטרלי", מדרגת "קניה" .



ירידות שערים קלות נרשמות במניות השבבים. AMD ואפלייד מטריאלס מאבדות 0.4%; אינטל יורדת ב-0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully