וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון ופרנקפורט איבדו 1.4% על רקע חולשה במניות הפיננסים והנפט

רן דוידוב

1.8.2003 / 21:38

בנק לוידס הבריטי ירד ב-5% למרות שפירסם דו"ח סביר; קומרצבנק ו-HVB, שני הבנקים הגדולים בגרמניה, ירדו ב-3% ו-2.2% בהתאמה



ירידות שערים ניכרות נרשמו בבורסות אירופה על רקע פתיחה שלילית בוול סטריט ודו"חות מאכזבים של דויטשה בנק ובנק לוידס הבריטי שגררו את מגזר הפיננסים לירידות. גם שיפור קל שנרשם במגזר היצרני בגוש היורו לא היה לעזר. מניות טלקום, הנפט והקמעונות בלטו אף הן בירידות. ה-FTSE בלונדון וה-DAX בפרנקפורט ירדו ב-1.4%; מדד CAC בפאריס ירד ב-1.3% מדד יורוסטוקס 50 איבד 1.6%.



שיפור מסוים נרשם במגזר היצרני בגוש היורו, כך עולה ממדד מנהלי הרכש שפורסם היום. המדד, המבוסס על סקר שנערך בקרב 3,000 חברות יצרניות, עלה ביולי לרמה של 48 נקודות, מרמה של 46.4 נקודות ביוני. ראוי לציין כי כל קריאה הנמוכה מ-50 נקודות מעידה על המשך ההאטה במגזר.



עלייה של 85% ברווחי הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל ברבעון השני של השנה. לעלייה החדה ברווח הובילה מכירת אחזקות בבנק קרדי ליונה, וכן עלייה ברווחי חטיבת ההשקעות. הרווח הנקי של הבנק עלה ל-695 מיליון יורו (781 מיליון דולר), מרווח של 376 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2002. רווחי הבנק עלו על התחזיות בשיעור צנוע של 3 מיליון יורו. עם זאת ירדה מנייתו ב-0.1%. BNP פריבה, הבנק הגדול בצרפת, ירד ב-1.6%.



הבנק הבריטי לוידס נפל ב-5% למרות שדיווח על צמיחה של 4% ברווחי המחצית הראשונה של השנה ועמד בתחזיות האנליסטים. רווחי הבנק האמירו ל-1.9 מיליארד דולר, על אף ירידה בהכנסות מעמלות על הלוואות. אולם הבנק נמנע ממתן תחזית למחצית השנייה וטען כי סביבת העסקים מאתגרת.



בעקבות לוידס ירד רויאל בנק אוף סקוטלנד ב-1.5%; HSBC איבד 0.7%; ברקליס נחלש ב-2.1%.



גם בגרמניה נרשמה חולשה במניות הפיננסים. דויטשה בנק ירד ב-3% בתגובה לדו"ח שפירסם אתמול ומתחרהו HVB איבד 2.2%. אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה איבדה 2.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully