וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט זינק בניו יורק ב-5.8% בעקבות חבלה נוספת בקו נפט עיראקי

רן דוידוב

1.8.2003 / 23:44

מחיר חבית למסירה בספטמבר זינק ל-32.31 דולר, שיא של 7 שבועות; פעולות הגרילה משבשות את שיקום תעשיית הנפט העיראקית, המפיקה כיום מעט למעלה ממחצית כמות הנפט שהפיקה קודם למלחמה



מחיר הנפט הגולמי רשם את הזינוק היומי החד ביותר מזה ארבעה חודשים לאחר שהתקפה על צינור נפט עיראקי הגבירה את החשש שפעולות הגרילה ימשיכו לשבש את שיקום תעשיית הנפט העיראקית.



מחיר חבית נפט למסירה בספטמבר זינק בניו יורק ב-1.77 דולרים, או 5.8%, ל-32.31 דולר, שיא של 7 שבועות. בלונדון עלה החוזה על חבית נפט מסוג ברנט למסירה בספטמבר ב-1.62 דולרים, או 5.7%, ל-29.99 דולר.



המתקפה היתה השישית בחודשיים האחרונים על צינור נפט עיראקי, לדברי סוכנות הידיעות הצרפתית. תפוקת הנפט העיראקית מפגרת אחר התחזיות בשל מתקפות אלה ובעקבות ביזת אתרי ייצור ויצוא נפט.



קודם למלחמה הפיקה עיראק 2.5 מיליון חביות ביום, או 3% מתפוקת הנפט העולמית. יומון תעשיית הנפט "אויל דיילי" מדווח שעיראק מפיקה בימים אלה 1.55 מיליון חביות נפט ביום בלבד, בצטטו את שר הנפט העיראקי סמיר גאדבן.



אתמול החליט ארגון אופ"ק להותיר את מכסות השאיבה ללא שינוי עד שהיצוא העיראקי ישוב לרמותיו קודם למלחמה. בכירים בארגון אמרו כי נראה שמכסות השאיבה לא ישונו עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully