וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צורי דבוש משקיע בפולין: קליל מקימה חברת בת ומתמודדת על פרויקטים בהיקף של 100 מיליון יורו

גולן פרידנפלד

3.8.2003 / 11:36

מנכ"ל קליל: "נצליח לזכות בפרויקט אחד לפחות מתוך החמישה והוא צפוי להניב לנו הכנסות בהיקף של 15-20 מ' יורו"; החברה הבת תספק תמיכה טכנית ולוגיסטית במערך השיווק של החברה



חברת קליל תעשיות שבשליטת צורי דבוש מדווחת היום על הקמת חברה בת בפולין, אשר תספק תמיכה טכנית ולוגיסטית במערך השיווק של קליל בפולין ובאירופה בכלל. בשלב הבא תבחן החברה גם אפשרות ייצור בפולין. קליל, העוסקת בייצור ובשיווק של מערכות אלומיניום לבנייה ותעשייה, נפגעה מאוד מהמיתון החריף השורר בשנתיים האחרונות בענף הנדל"ן המקומי, ולכן החליטה על הגדלת רכיב היצוא מתוך סך מכירותיה.



מלאכי אלפר, מנכ"ל החברה, מסר כי לאחר 4 שנים רצופות של ירידה בהיקפי היצוא, הגדילה החברה את היקפי היצוא ממאה אלף שקל ברבעון הראשון של 2002 עד ל-5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2003, וזאת כחלק מהמאמצים המושקעים להגדלת מרכיב היצוא מתוך סך המכירות. אלפר העריך כי היקף המכירות הצפוי בפולין בלבד בשנתיים הקרובות יעמוד על כ-10 מיליון שקל - לא כולל פרויקטים "ייחודיים" בהיקפים גדולים באירופה, שהשלוחה בפולין תרכז אותם.



הפרויקטים המיוחדים עליהם מדבר מלאכי הם למעשה התקווה הגדולה העומדת בצל ההקמה של השלוחה הפולנית. קליל מתמודדת כיום על 5 מגה פרויקטים בהיקף כולל של 100 מיליון יורו - כך שכל פרויקט כולל השקעה של 20 מיליון יורו באלומיניום. "פולין נהנית מתנופת בנייה אדירה ומהשקעות אמריקאיות וגרמניות על רקע כניסתה לאיחוד האירופי המשותף כבר במאי 2004, אומר אלפר. "להערכתי יש לנו סיכוי טוב לזכות בלפחות אחד מהפרויקטים הגדולים הללו, וזאת מעבר לציפייה שלנו לפתח שוק משל עצמנו שיניב לנו הכנסות בהיקף של 10 מיליון שקל בשנתיים הראשונות לפעילותנו", הוסיף המנכ"ל.



"התחרות היא תחרות קשה מאוד שכן אנו מתמודדים מול החברות המובילות בעולם, אך אין ספק כי זכייה באחד מהפרויקטים הללו צפויה להוות מבחינתנו שער כניסה לפעילות הנדל"נית במזרח אירופה בכלל, ובפולין בפרט". "אני מקווה שכבר ברבעון הרביעי של השנה נצליח לזכות בפרויקט אחד לפחות", אומר אלפר.



בינתיים מתארגנת קליל בפולין, ומקימה את החברה בת בהשקעה כולל של חצי מיליון שקל. בנוסף, החלה החברה לעבוד מול מכון התקנים הפולני בכדי לקבל את כל האישורים הנדרשים מבחינתה לעבודה בפולין, תהליך שלוקח בין 3-4 חודשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully