וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור הרכב הוועדה המייעצת לבנק ישראל נדחה לשבוע הבא

אמיר טייג

3.8.2003 / 11:39

הדחייה היא בעיקר על מנת לאפשר לשרים להתעדכן בפרטי הצעת נתניהו שפורסמה במהלך השבת - למנות מספר אישים בכירים במשק המקומי לוועדה המייעצת לבנק ישראל

שר האוצר, בנימין נתניהו, דחה בשבוע את אישור מינוי הוועדה המייעצת לבנק ישראל. האישור, אשר תוכנן לישיבת הממשלה שנערכת היום, יידחה לישיבה הבאה שתיערך עוד שבוע. הדחייה היא בעיקר מסיבה טכנית, על מנת לאפשר לשרים להתעדכן בפרטי הצעת נתניהו.

ביום שבת אחרי הצהריים פירסם משרד האוצר כי בכוונת שר האוצר למנות מספר אישים בכירים במשק המקומי לוועדה המייעצת לבנק ישראל, אשר אינה פועלת זה חודשים ארוכים. כיושב ראש הוועדה מציע נתניהו למנות את אהרון פוגל, יו"ר מגדל ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר, וכן בכירים במערכת הבנקאים והכלכלית בישראל, כשלמה נחמה, אריה מינטקביץ' ויעקב שיינין. מרבית בכירים אלו מגלים התנגדות נחרצת למדיניות הריבית של הנגיד, וצפויים לעורר קשיים על הנגיד בנוגע למדיניותו המוצהרת של ריסון מוניטרי.

בבנק ישראל חוששים מאוד ממינוי הוועדה אשר עשויה להעמיד התנגדות לעמדת בנק ישראל, למרות שלא יהיה בכוחה לשנות החלטות של הנגיד. בסמכות הוועדה יהיה לדרוש שני דיונים עם הנגיד בכל חודש, ולתקוף במסגרת המפגשים את מדיניות הנגיד. כמו כן, בבנק ישראל חוששים כי הדברים אשר ייאמרו במסגרת דיונים אלו יעברו בדרך זו או אחרת לתקשורת, ויזיקו לעמדה הציבורית של הבנק. בבנק ישראל חוששים כי פרסום הדברים ייצור ניגוד עמדות בין הוועדה לבין עמדתו הרשמית של בנק ישראל, ולפיכך יגרמו לירידה מסוימת באמינות מדיניותו.

בבנק ישראל גם מעלים ביקורת כי האישים אשר נבחרו לתפקיד הוועדה נבחרו על בסיס קנטרני, במטרה מוצהרת לתקוף את עמדת בנק ישראל. בבנק מציינים כי בקרב אנשים אלו ייתכן ניגוד עניינים, מאחר שמרביתם מנהלים גופים כלכליים שעשויים ליהנות מהפחתת הריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully