וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח: ירידות של כ-1.5% בשחרים הארוכים עקב התחזקות הדולר; התשואות עולות ל-8.6%; התשואות בצמודים עולות ל-4.7%

אילן מוסנאים

3.8.2003 / 16:13

השחרים מושפעים לרעה מהגיוס המתוכנן של האוצר מחר ומהכותרות כי "נתניהו מגביר את הלחץ על קליין"; השחרים הארוכים איבדו בחודש האחרון 5% וצמודי המדד הארוכים כ-3%



המסחר בשוק האג"ח ממשיך היום במגמה השלילית שמאפיינת אותו בתקופה האחרונה, ובשעה זו רושמות איגרות החוב השקליות וצמודות המדד ירידות שערים חדות בעקבות התחזקות הדולר. המטבע האמריקאי, שהתחזק ביום שישי בשיעור של כמעט 1% למחיר של 4.458 שקלים, נסחר בשעה זו במחיר של 4.478 שקלים.



באיגרות החוב השקליות מסוג שחר נרשמות כעת ירידות שערים של כ-0.8% בממוצע, כאשר בטווחים הארוכים נרשמות ירידות של יותר מ-1%. השחר מסדרה 2681, שנפדה במאי 2012, רושם כעת ירידות חדות של כ-1.6% והתשואה עליו, שרק לפני מספר שבועות היתה קרובה לרמה של כ-7%, מטפסת כעת לרמה של 8.61%. בשחר מסדרה 2680, לפידיון בעוד כ-8 שנים, נרשמות כעת ירידות של כ-1.5%, והתשואה מטפסת לרמה של כ-8.59%.



פעילים בשוק מציינים כי פרט להתחזקות הדולר, משפיעים לרעה על המסחר בשחרים הגיוסים הגדולים (כ-600 מיליון שקל), שהאוצר מתכנן לבצע מחר בשחרים הארוכים. מחר, אומרים הפעילים, "יהיה יום קריטי להתנהגות השוק, שירצה לראות אם עליית התשואות נבלמת או שהתשואות הולכות לרמה של 9%". בנוסף משפיעים על המסחר הפרסומים בעיתוני הבוקר, כי "נתניהו מגביר הלחץ על קליין, ומתכוון למנות את אהרון פוגל ליו"ר הוועדה המייעצת לבנק ישראל", עליית התשואות באיגרות החוב בארה"ב, והחששות ממכירות של משקיעים זרים, אשר תורמים לאווירה השלילית בשוק.



ירידות חדות נרשמות גם באפיק הצמוד, ובשעה זו רושמים הגלילים הארוכים ירידות של יותר מ-0.5%. התשואות בצמודים הארוכים, שבחודשים האחרונים ירדו לרמות של כ-4.2%, מטפסות לרמות של כ-4.6%-4.7%. הגלבועים צמודי הדולר נסחרים בעליות של כ-1% בממוצע.



כי בחודש האחרון, מאז השיא ב-3 ביולי, רשמו המחזיקים באיגרות החוב הצמודות הארוכות הפסדי הון של כ-3% בממוצע כתוצאה מהירידות בגלילים הארוכים. השחרים הארוכים ירדו בתקופה זו בשיעור חד יותר של כ-5% בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully