וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה לרעה באוצר: ירידה חדה בגביית מב הכנסה ביולי

ניצן כהן

3.8.2003 / 12:51

גביית מס הכנסה ביולי ירדה חדות בשיעור נומינלי של 10%; מהנתונים עולה, כי הירידה בגביית אגף מס הכנסה מתחילת השנה מסתכמת בשיעור נומינלי של 8%

המשבר בגביית המסים הולך ומעמיק. לדברי בכירים באוצר, בחודש יולי ירדה גביית אגף מס הכנסה בשיעור נומינלי חד של 10%. מתחילת השנה ירדה גביית המסים של אגף מס ההכנסה בשיעור של 8%. הבכירים טוענים, כי הירידה המצטברת בגביית המסים נלקחה בחשבון בתקופה האחרונה, אולם הירידה בגבייה של חודש יולי מפתיעה לרעה.

באוצר מסבירים את הירידה בגביית המסים בהתמשכות המיתון הכבד השורר במשק הפוגע בשכר הממוצע ובשיעור המובטלים. מדד יוני שפורסם לפני כשבועיים ירד ב-0.6%, נתון שממשיך לשקף את המיתון. כלכלנים בכירים בשווקים מעריכים שמדד חודש יולי יירד אף הוא - מה שישקף את המשך העמקת המיתון.

השכר הממוצע במשק ממשיך לרדת ועומד על שיעור של מעט יותר מ-7,000 שקל לחודש. המשמעות היא שהפעילות הכללית במשק ממשיכה לקטון, מה שמביא לירידה חדה בגביית מקדמות המס. בנוסף, הירידה בשכר הממוצע במשק והעלייה בשיעורי האבטלה מביאות להקטנה של ניכויי המס מעובדים שכירים, שמהווה כשליש מס הכנסות המדינה ממסים. לאחרונה אישר שר האוצר, בנימין נתניהו, כי הגירעון השנה יגיע ל-6% תוצר, נתון שמגובה אף בהערכת בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully