וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: לראשונה בחצי השנה האחרונה קופות הגמל יציגו תשואה ריאלית משוקללת שלילית של 1%

ניצן כהן

3.8.2003 / 13:06

קופות הגמל הבנקאיות הגדולות צפויות להציג תשואה ריאלית מצטברת של 9.4%; התשואה השלילית נבעה מירידה בכל אפיקי ההשקעה למעט האפיק המט"חי



לראשונה בחצי השנה הראשונה של השנה יציג ענף קופות הגמל תשואה ריאלית משוקללת שלילית של 1%. כך עולה מנתוני חברת מיטב. מתחילת השנה השיגו קופות הגמל הבנקאיות תשואה ריאלית חיובית משוקללת של 9.4% שמחקה את התשואות השליליות הכבדות שהשיגה התעשייה בשנת 2002.



ממיטב מציינים כי חודש יולי היה חודש קשה למשקיעים בכל אפיקי ההשקעה כשלמעט אפיק ההשקעה המט"חי שהשיג תשואה חיובית רשמו כל אפיקי ההשקעה תשואות שליליות. במיטב מציינים כי אפיק ההשקעה המט"חי הוא אפיק זניח יחסית בתיק ההשקעות של קופות הגמל הבנקאיות הגדולות ולכן ההשפעה של העליות באפיק זה על התשואה של קופות הגמל היא זניחה.



מתחילת השנה רשמו קופות הגמל תשואות חיוביות משמעותיות כשהשיפור בביצועיהן נעוץ בהתפתחויות החיוביות בשוק ההון המקומי באותה התקופה. ממד המניות הכללי עלה מתחילת השנה ב-30.1%, מדד איגרות החוב השקליות עלה באותה התקופה ב-12.2% ומדד האג"ח צמוד המדד עלה ב-7.4% כשמול אלה, מציינים כלכלני מיטב כי מדד המחירים לצרכן עלה בשיעור מתון של 0.8% (על פי מדד ידוע).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully