וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אפשר ללמוד מיו"ר אמדוקס? קרן וולש קרסון שבניהולו חתכה החזקותיה בחצי; בעלת 5.3% מהחברה

גתית פנקס

3.8.2003 / 14:21

וולש קרסון, שבניהול ברוס אנדרסון, החזיקה טרם המכירה ב-9.9% מאמדוקס; בחברה סירבו להגיב בנוגע להישארותו בתפקיד; תאגיד Toes של בכירי אמדוקס מכר מניות ביולי בשווי 1.3 מ' ד'



מה יו"ר חברת אמדוקס , ברוס אנדרסון, יודע שהמשקיעים לא יודעים או לחלופין, מה ניתן ללמוד על הערכתו לאמדוקס מהמהלכים האחרונים שלו? שאלה מטרידה זו עולה מהמסמך החדש שהגישה הקרן שבניהולו וולש, קרסון, אנדרסון וסטו (WCAS) לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) ביום שישי האחרון ממנו עולה כי היא מכרה חלק ניכר מהחזקותיה בחברה וירדה מנתח של 9.9% בחברה ל-5.3% בלבד.



מכירת המניות מתרחשת על רקע חוסר ודאות בחברה. תוצאותיה של ענקית הבילינג וה-CRM אמדוקס לסיכום הרבעון השני הקלנדרי של השנה היו טובות וטמנו בחובם העלאה של התחזיות לרבעון השלישי ואולם, החברה הודיעה כי קיימת נגדה חקירה רשמית של ה-SEC בנוגע למתן תחזיות ברבעונים השלישי והרביעי של 2002. מאז פרסום הדו"חות הרבעוניים של החברה בשבוע האחרון של יולי היא איבדה 20% מערכה ושווי השוק של אמדוקס, הנסחרת בבורסת ניו יורק, הוא כעת 4.3 מיליארד דולר.



למותר לציין כי קשה לדעת מה תהיה תוצאתה של החקירה, אך ברור, כי כאשר נודע על קיומה החששות רבים. החיזוק לחששות עשוי להתקבל כאשר בעלת מניות חזקה כמו וולש אנדרסון בוחרת למכור מחצית מהחזקותיה. מעבר לאנדרסון לקרן נציג נוסף בדירקטוריון אמדוקס, רוברט מנקוצ'י, המשמש אף כבעל תפקיד באמדוקס - סגן נשיא. באמדוקס סירבו להגיב בנושא הישארותם של השניים בדירקטוריון החברה כעת, משחתכו החזקותיהם.



זו אינה הפעם הראשונה שהקרן מורידה החזקותיה שכן לאורך השנים היא הגדילה והקטינה את חלקה בחברה באופן תדיר תוך כדי גריפת רווח תיאורטי של כ-1.5 מיליארד דולר כתוצאה ממימושי מניות שביצעה מאז 1997. מקור החזקתה הוא עוד טרם ההנפקה של אמדוקס, ב-1997, אז השקיעה הקרן סכום של כ-90 מיליון דולר, וקיבלה תמורתו מניות של אמדוקס שהובילו אותה להחזקה של יותר מ-35% מאז ההנפקה וזכתה אף לדיווידנד נדיב. ב-1998 ההחזקה ירדה ל-18.7% ומאז, בשיטתיות ראויה לציון, החברה מימשה מניות עד שהחזיקה בשפל ב-3.9% בלבד ממניות אמדוקס. את שנת 2002 ניצלה דווקא להגדלת חלקה באמדוקס.



וולש קרסון מניו יורק, המתמחה בעיקר ברכישת חברות הקשורות לתחום שירותי המידע, התקשורת ותעשיית הבריאות, מחזיקה במניות אמדוקס באמצעות 4 קרנות. מספר המניות שברשותה כעת, לאחר המכירה הנוכחית, הוא כ-11.3 מיליון, ששווי השוק שלהן הוא כ-225 מיליון דולר. בתחילת השנה החזיקה הקרן ב-9.9% ממניותיה של אמדוקס, או 21.3 מיליון מניות - כלומר, חתכה בחצי השנה האחרונה כמחצית מהחזקתה. מכירת אותן 10 מיליון מניות מוערכת בכ-194 מיליון דולר לפי מחיר המניה הממוצע בתקופה זו (שנע בין 11.7 דולר ל-27 דולר).



אנדרסון (62) הוא יו"ר אמדוקס מאז ספטמבר 1997 והוא משמש נשיא וולש קרסון מאז אוגוסט 1987. מינקוצי (50), הדירקטור הנוסף באמדוקס נמצא בתפקידו כדירקטור באמדוקס מאז ספטמבר 1997 והוא מנהל שותף בקרן מאז 1993.



בעלת מניות נוספת של החברה בחרה, עוד טרם ההודעה על חקירת ה-SEC, לחתוך החזקותיה באמדוקס. מדובר ב-Southeastern Asset Management מטנסי, שהחזיקה נכון לסוף אפריל ב-9.1% מאמדוקס (19.3 מיליון מניות) והודיעה ביוני כי החזקתה קוצצה לכ-8.2 מיליון מניות המהוות 3.9% מהון מניותיה של אמדוקס.



מי שעוד ניצל את התקופה האחרונה למכירת מניות הוא תאגיד Toes - חברת הנאמנות של בכירי אמדוקס. התאגיד הגיש ביולי, באמצעות גולדמן סאקס, 3 בקשות למכירת לא פחות מ-59.6 אלף מניות בשווי כולל של 1.3 מיליון דולר. התאגיד כולל את מהנדסיה ומתכנתיה הבכירים של אמדוקס וכולל בין השאר את אבי נאור, מנכ"ל אמדוקס לשעבר וכן את בועז דותן. לפני ההנפקה הראשונית של החברה ביוני 1998, קיבלו חברי התאגיד מניות של אמדוקס בגובה של כ-3% מהון מניות החברה, והחזקת Toes כיום נאמדת בכ-1.1% ממניות אמדוקס, אם כי לא ניתן לדעת בוודאות מהו שיעור ההחזקה.



הכנסותיה של החברה ברבעון השלישי הפיסקלי (השני הקלנדרי של 2003) היו 377.2 מיליון דולר - עלייה של 6.2% מהרבעון שעבר וירידה קלה מהרבעון המקביל. בשורה התחתונה, אמדוקס דיווחה על רווח של 47.4 מיליון דולר שהם 21 סנט למניה בהכללת הוצאות הפחתת נכסים בלתי מוחשיים מרכישת חברות והוצאות מס, או רווח בניכוי ההוצאות של 50.8 מיליון דולר או 23 סנט למניה.
ברבעון הבא, הרביעי הפיסקלי (השלישי הקלנדרי), אמדוקס מצפה להכנסות של 410 מיליון דולר - צמיחה של לא פחות מ-8.7% מהרבעון שעבר ורווח פרופורמה של 23 סנט למניה שהם כ-51 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully