וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים לוחצים על BT לרכוש מחדש את חטיבת הסלולר שמכרה

דפנה מאור

3.8.2003 / 14:17

BT הודיעה על כוונתה לחזור לשוק הסלולר לאחר שהנפיקה ב-2001 את mmO2; רכישתה עשויה לעלות לה 8 מיליארד דולר

BT, ענקית הטלקום הבריטית, עשויה לסובב את גלגל הזמן לאחור בלחץ משקיעיה. אלה תומכים בתוכנית לפיה תרכוש BT מחדש את חטיבת הסלולר ממנה נפרדה לפני יותר משנה. MmO2 נסחרת בבורסת לונדון לפי שווי של 4.6 מיליארד ליש"ט (7.4 מיליארד דולר), אולם רכישתה עשויה לעלות ל-BT יותר.

BT, לשעבר מונופול הטלפוניה של בריטניה, הודיעה כבר על כוונתה לחזור לשוק התקשורת הסלולרית. מאז הפרידה את mmO2, סיפקה BT שירות סלולרי מוגבל בעזרת הרשת של mmO2, אולם היא מתכננת השקה מלאה בסתיו השנה באמצעות שותפות עם טי-מוביל הגרמנית, שתספק את הכיסוי הנדרש.

אולם BT ספגה ביקורת לגבי הפרדתה של mmO2, אשר הפכה לאחת מחברות הסלולר המצליחות באירופה. תחום הסלולר הוא מנוע הצמיחה העיקרי של חברות הטלפון באירופה ובארה"ב, וללא פעילות סלולרית BT איננה יכולה ליהנות מצמיחה זו. כך רשמה החברה צמיחה אפסית בהכנסותיה ברבעון השנה, ונפח השיחות בחטיבת הטלפוניה שלה ירד.

בעקבות זאת הגישו נציגיהם של משקיעים גדולים ב-BT תוכניות לרכישתה של mmO2 באמצעות מניות של BT. הם טוענים כי התוכנית לשיתוף פעולה עם טי-מוביל איננה נותנת לחברה די שליטה על לקוחותיה, ובוודאי שאיננה מעניקה לה נתח מספיק מהשוק. היעד של בריטיש טלקום היה 100 אלף לקוחות עד סוף השנה, ומיליון לקוחות בטווח הארוך - 2% משוק הסלולר הבריטי.

BT ביצעה את הספין אוף של חטיבת הסלולר שלה כחלק ממאמץ ארגון מחדש מאסיווי שמטרתו להתייעל ולהקטין את נטל חובותיה, ותחת לחץ משקיעיה הגדולים. היום mmO2 היא אחת מהמפעילות המצליחות ביותר בבריטניה, והיא פועלת תחת נטל חובות קטן מאוד ביחס למתחרותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully