וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניה סיבוס רכשה השליטה בחברה קנדית עם מחזור מכירות של 43 מיליון דולר קנדי; היקף העסקה - 1.2 מיליון דולר קנדי

גולן פרידנפלד

3.8.2003 / 15:05

דניה תחזיק בכ-55% מהון המניות של Proforma Construction, ובנוסף התחייבה להעמיד לחברה אשראי בהיקף של 7.5 מיליון דולר קנדי



חברת דניה סיבוס שבשליטת אפריקה ישראל חתמה היום על הסכם עקרונות לרכישת חברת הבנייה הקנדית Proforma Construction תמורת 1.2 מיליון דולר קנדי, שהם כ-3.8 מיליון שקל. בנוסף התחייבה דניה סיבוס להעמיד במידת הצורך לחברה הקנדית, בטחונות וקו אשראי בסכום כולל של עד כ-7.5 מיליון דולר קנדי, שהם 23.6 מיליון שקל.



החברה הקנדית הינה חברה קבלנית העוסקת בעיקר בבניית מבני מסחר ומשרדים ומחזור מכירותיה עומד על 43 מיליון דולר קנדי - 135 מיליון שקל. החברה נמצאת בשליטת האחים סטיבן ולורן מילר אשר הקימו אותה לפני כעשר שנים ויחזיקו ביתרת המניות.



בכוונת דניה סיבוס להשתמש בחברה הנרכשת כבסיס לפעילות בצפון אמריקה. הפעילות לפיתוח זרוע ביצועית בצפון אמריקה באמצעות רכישת השליטה בחברת Proforma הינה חלק מהחלטה אסטרטגית של דניה סיבוס על הרחבת פעילות החברה לשוקי חו"ל באמצעות רכישת חברות ושותפויות עם חברות מקומיות.

איתמר דויטשר, מנכ"ל דניה סיבוס, ציין היום כי החברה היא בסדר גודל בינוני בקנדה ונהנית מתזרים מזומנים חיובי, כך שמרבית ההשקעה בחברה תלך לפיתוח ולא להון חוזר. דויטשר ציין כי החברה הנרכשת הינה חברה רווחית וכי בשנת 2002 הסתכם הרווח השנתי שלה בכ-1.3 מיליון דולר קנדי -3% ממחזור המכירות.



בנוסף ציין דויטשר כי דניה סיבוס תביא עימה את הידע בנושא בנייה למגורים - תחום שהחברה הקנדית לא התמחתה בו. "זו לא הרכישה האחרונה שלנו בקנדה ואנחנו ממשיכים לחפש השקעות בחברות קנדיות, שכן הכוונה של דניה סיבוס מלכתחילה היתה לרכוש חברה בסדר גודל גדול יותר מהרכישה הנוכחית. חברות עם תזרים שלילי נפסלות על הסף", אמר דויטשר.



דניה סיבוס דיווחה על גידול של כ-12.4% בהכנסות הרבעון הראשון לרמה של 266.8 מיליון שקל, וזאת לעומת הכנסות של כ-237.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בשורת הרווח הנקי שלה דיווחה החברה על נפילה חדה של כ-36% לרמה של 6.7 מיליון שקל.



דניה סיבוס, שבשליטת אפריקה ישראל, הינה חברה קבלנית הפועלת בישראל בתחום הבנייה, התשתית וייצור אלמנטים מתועשים לבנייה. תחום הפעילות העיקרי של החברה הינו ניהול וביצוע פרויקטים בבנייה למגורים ושלא למגורים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully