וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: ירידה של 0.5% ביתרות המט"ח ביולי ל-23.88 מיליארד דולר

אמיר טייג

3.8.2003 / 15:37

בשנה האחרונה ירדו היתרות ב-3.1%; מבנק ישראל נמסר כי ירידה זו נובעת בעיקר משערוך בתיק בנק ישראל; מאז השיא שנרשם ביתרות המט"ח בחודש יוני אשתקד, ירדו היתרות ב-3.3%

יתרות המט"ח של ישראל ירדו בחודש יולי ב-109 מיליון דולר והסתכמו ב-23.978 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים שמפרסם בנק ישראל. מבנק ישראל נמסר כי ירידה זו נובעת בעיקר משערוך בתיק בנק ישראל. הרמה בחודש יולי משקפת ירידה של 0.5% לעומת חודש יוני, בו הגיעו היתרות לשיא של 9 חודשים. בחישוב שנתי ירדו יתרות מטבע החוץ של ישראל בכ-3.1% בשנה האחרונה. ירידה של כ-3.3% נרשמה משיא היתרות שנרשם בחודש יוני אשתקד.

יתרות המט"ח של בנק ישראל הן גורם חשוב התומך בחוסנו של השקל. במקרה קיצוני בו ימכרו ספקולנטים שקלים וירכשו דולרים, עשוי הבנק לנצל יתרות מטבע אלו, להתערב במסחר ולהזרים ביקושים לשקל מול הדולרים שבקופתו. הגישה בבנק ישראל היא כי רמת היתרות הנוכחית היא יחסית גבוהה ומספקת ביטחון רב לגבי חוסנו של השקל.

חברות דירוג האשראי הבינלאומיות שוקלות את יתרות המטבע גם כחלק מיכולתה של ישראל לפרוע התחייבויותיה כלפי חוץ. הטענה היא כי יתרות המטבע הנוכחיות של ישראל גבוהות מספיק על מנת לעמוד במתקפות על השקל, וכן על מנת להבטיח החזר החובות במט"ח של המשק הישראלי. מרבית הכלכלנים וראשי בנק ישראל מניחים כי רמת היתרות הנוכחית מספיקה על מנת לשמור על חוסנו של השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully