וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולשה בשקל נמשכת: הדולר עולה ב-0.9% ל-4.475 שקלים במסגרת המסחר באופציות על רקע החששות הבטחוניים

אמיר טייג

3.8.2003 / 17:59

שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי על רמה של 4.435 שקלים; ביולי נחלש השקל ב-2.7% לאחר חמישה חודשים רצופים של התחזקות



שערו הנגזר של הדולר מהמסחר באופציות שקל-דולר מוסיף 0.9% לרמה של 4.475 שקלים, זאת לעומת שערו היציג שנקבע ביום שישי על רמה של 4.435 שקלים. ביום שישי לאחר קביעת היציג המשיך הדולר לעלות לרמה של 4.441 שקלים, כך ששערו הבוקר משקף עלייה של 0.7% לעומת יום שישי בצהריים.



חודש יולי היה החודש הראשון בו התחזק הדולר מול השקל, לאחר חמישה חודשים רצופים בהם רשם ירידה. ביולי נחלש השקל ב-2.7%. במקביל לירידה בשקל נרשמה התחזקות באג"ח השקליים אשר התשואה בהם מגיעה היום ל-8.6% ב"שחר" הארוך. תנועה חדה זו הולכת ומחזקת את הערכות כי אין מדובר הפעם בתיקון של המגמה הכללית, אלא שינוי מגמה בדולר.



שני הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, מציגים בסקירתם השבועית עמדה יותר ספקנית לגבי המשך פוטינציאל הייסוף בשקל. בלאומי מציינים כי פער הריביות המצטמצם בין ישראל לארה"ב, וכן עליית התשואות ארוכות הטווח בארה"ב, עשויים לתמוך בהיפוך מגמה בדולר. בבנק הפועלים אף ממליצים ללקוחותיהם להגדיל את המרכיב המט"חי בתיקי ההשקעות שלהם.



גורם כלכלי נוסף משפיע לשלילה של חוסנו של השקל והיא הפקיעה צפויה של אג"ח דולרי מסוג "גלבוע". ב-7 לספטמבר הקרב צפוי להגיע לפדיון אג"ח בהיקף של כמיליארד דולר. הדבר עשוי ליצור ביקוש לדולרים מאחר שהמדינה אינה מנפיקה אג"ח גלבוע תחליפי.



ברקע הגורמים הכלכליים מרחפת הסכנה המדינית. התבטאויות הולכות ונשנות בקרב גורמים פוליטיים לגבי חששם מהיום שלאחר תום הפסקת האש, וכן סימנים הבאים מגורמים פלשתינאים לקראת יום זה מעוררים חששות לגל מחודש של אלימות. דבר זה אינו מוסיף חוסן למטבע המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully