וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה ינאי: "מכתשים אגן עובדת על קפיצת המדרגה הבאה שלה; עשויה לבצע רכישה נוספת בשנה הקרובה"

אילן מוסנאים

3.8.2003 / 16:05

מנכ"ל מכתשים אגן החדש מעריך כי תבצע עד סוף 2003 או תחילת 2004 רכישה משמעותית של חברה או קווי מוצרים; השיפור בתזרים המזומנים "ההישג הבולט ברבעון המדווח"



"מכתשים אגן עובדת היום על קפיצת המדרגה הבאה שלה" - כך אומר היום ל-TheMarker מנכ"ל החברה, שלמה ינאי, עם סיכום התוצאות הכספיות של הרבעון השני של 2003, בפעם הראשונה מאז החליף בתפקיד את אילן לויטה.



לדברי ינאי, מכתשים אגן פועלת בתעשייה שמאתגרת אותה כל הזמן קדימה ולא מאפשרת לה לקפוא על השמרים, כאשר המטרה שלה היא להפוך לחברה גדולה יותר וחזקה יותר. הוא מעריך כי ההזדמנויות בתחום הן ברכישה של חברות (כנראה בצפון אמריקה או באסיה) והן בתחום של קווי מוצרים חדשים (מבאייר או BASF), לא תמו ויספקו לה מנועי צמיחה חזקים לשנים הבאות. קשה היום לקבוע מתי תחול הרכישה הבאה, הוא אומר. עם זאת, להערכתו היא תתרחש עד סוף 2003 או בתחילת 2004.



מכתשים אגן פירסמה היום את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של 2003 ודיווחה על צמיחה מרשימה של כ-29% בשורת ההכנסות לרמה של 279.6 מיליון דולר ועל זינוק של כ-60% ברווח הנקי לרמה של כ-23.4 מיליון דולר. נתון מרשים נוסף, עליו דיווחה החברה קשור לתזרים המזומנים החזק שלה שהסתכם בכ-129.1 מיליון דולר. בסיכום ששת החודשים שפתחו את השנה דיווחה החברה על צמיחה של כ-33% במכירות ל-604.7 מיליון דולר, ועל גידול של כ-58% ברווח הנקי לרמה של 55.8 מיליון דולר, צמיחה שהושפעה בעיקר מרכישת קווי המוצרים מבאייר ברבעונים האחרונים.



ינאי מסביר כי הצמיחה ברבעון השני, שביססה את הצמיחה שהציגה החברה ברבעון הקודם, נבעה מתוספת מכירות של מוצרים חדשים (כאלה שנרכשו באחרונה מבאייר ואחרים), מאמצים גדולים שהחברה השקיעה בתחום השיווק באירופה וכן התחזקות היורו מול הדולר (בשיעור של כ-24% בשער הממוצע בין הרבעונים). הייסוף בשקל מול הדולר, אומר ינאי, הינו בעייתי עבורנו אולם ההשפעה של העניין אינה מאוד חדה. לדבריו מכתשים אגן נהנית מנכס של עתודות למס, שגדל בשל התחזקות השקל ומקטין את הוצאות המס שלה.



ינאי סבור כי המחצית השנייה של השנה צפויה להמשיך להיות טובה עבור מכתשים אגן, אולם היא לא צפויה להציג בה את קצבי הצמיחה שהציגה במחצית הראשונה.



ינאי מציין כי השיפור בסעיף תזרים המזומנים "הוא אולי ההישג הבולט ביותר של מכתשים אגן ברבעון המדווח". לדבריו זהו המדד הכי חשוב להצפת ערך לבעלי המניות של החברה ובעתיד הוא יאפשר לה חופש פעולה גדול יותר בכל הקשור לרכישות חדשות.



סמנכ"ל הכספים של החברה, אלי אסרף, מסביר כי ברבעון הנוכחי, הושפע השיפור בתזרים משלושה פרמטרים עיקריים: הגידול במכירות, והעובדה שהחברה הצליחה לשמור על יציבות יחסית בסעיפי הלקוחות והמלאי שלה ובאמצעות זאת להפחית את ההון החוזר שלה וכן העובדה שהיא שמרה על יציבות בהשקעות שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully