וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 13.4% במסירת רכבים חדשים במחצית הראשונה של השנה

אמיר טייג

3.8.2003 / 16:47

מתחילת השנה נמסרו כ-69.6 אלף מכוניות חדשות בישראל; בחודש יולי נמסרו 12.4 אלף מכוניות; דלק רכב הגדילה את נתח השוק שלה ל-26%; עיקר הסובלים: יבואנים מגוש היורו

מתחילת השנה עד תום חודש יולי נמסרו כ-69.6 אלף מכוניות חדשות בישראל, ירידה של 13.4% לעומת התקופה מקבילה בשנת 2002, כך עולה מדוח מסירות הרכבים החדשים של איגוד יבואני הרכב. עוד עולה מהדוח כי במהלך חודש יולי נמסרו 12.4 אלף מכוניות חדשות. למרות הירידה המצטברת בולטים מספר יבואנים שלא סבלו מירידה, אלא אף רשמו עלייה נאה בהיקף מסירת הרכבים.

דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, רשמה גידול של 30% בהיקף מסירת הרכבים החדשים, ומתחילת השנה מסרה כ-17.8 אלף רכבים. חברת כלמוביל גם היא נהנתה מעלייה בהיקף המסירות. כלמוביל, המייבאת את מיצובישי יונדאי ומרצדס, מסרה בשבעת החודשים הראשונים של השנה כ-8,000 רכבים, כ-15% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. גם מאיר חברה למכוניות המייבאת לישראל את הונדה וולוו, רשמה צמיחה נאה של 17% ומספר המסירות של הרכבים שייבאה.

על פי נתוני חודש יולי עולה כי דלק מוטורס מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בישראל עם 25.6% מכלל מסירות הרכב ביולי. אחריה נמצאת כלמוביל עם 11.5% ואחריה דוד לובינסקי, יבואן סיטרואן ופיז'ו עם נתח שוק של 10.4%.

במהלך המחצית הראשונה של השנה סבלו היבואנים מגוש היורו מהתחזקות היורו מול הדולר, ומיציבות במחירי המכירה בשקלים. לעומתם היבואנים מגוש הדולר והין היפאני נהנו מירידה מחירים בשקלים נוכח התחזקות השקל החדה מול הדולר והין. הדבר העניק ליבואנים ממזרח אסיה וארה"ב יתרון תחרותי מול היבואנים מאירופה ולפיכך הגדילו אלו את נתח השוק שלהם על חשבון היבואנים מאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully