וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי.וי.אר טכנולוגיות תימחק מחר ממסחר בנאסד"ק

גתית פנקס

3.8.2003 / 16:56

תעשיות הספיקה למכור ביולי כרבע מהחזקותיה; מחזיקה במניות מאז 1997 - חלקן נרכשו אף ב-20 דולר למניה ויותר; BVR נותרה ללא עובדים בתשלום

קבוצת אי.די.בי בראשות נוחי דנקנר הודיעה לא אחת כי היא מתכננת למכור בשנתיים הקרובות מחצית מאחזקותיה, בעיקר בחברות בהן אין לה השפעה על ניהול החברה או השקעות שאינן משתלמות לה. אחת מאלה היא חברת בי.וי.אר טכנולוגיות הישראלית, שבמקום לייצר לאי.די.בי ערך מאז נכנסה להשקעה בה ב-1997, היא בעיקר שחקה אותו. לפי המסמך האחרון שהוגש לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), אי.די.בי, שהחזיקה דרך כלל תעשיות והשקעות במאי האחרון ב-22.3% ממניות בי.וי.אר טכנולוגיות, ירדה לכ-6.1% בלבד מהחברה במסגרת סדרת מכירות שבוצעו ביולי.

דובר כלל תעשיות והשקעות מסר בתגובה כי אין החברה נוהגת להתייחס למהלכיה העסקיים. נראה כי הקטנת ההחזקות היא לאור העובדה שחברת ההחזקות בי.וי.אר טכנולוגיות תימחק מחר ממסחר בנאסד"ק מבלי שהניבה כל תשואה חיובית לאי.די.בי ולכלל. מאז ה-18 ביולי מכרה כלל כ-1.3 מיליון מניות בתמורה כוללת של 320 אלף דולר - הפסד משמעותי לעומת הסכומים שהשקיעה ברכישת ההחזקות.

BVR טכנולוגיות ביצעה בשנתיים האחרונות תהליך של חלוקת נכסי החברה, אם כי הרבה לא נותר מהם כבר בעת החלוקה. תחילה, חילקה החברה את אחוזיה בחברות הציבוריות כדיווידנד - כמו בנקסוס, למשל. בהמשך, ביצעה הפחתות הון ולאחר מכן ביקשה לחלק את הכסף בקופה. החברה הנזילה לאחרונה את השקעתה בברייטקום (32%) כאשר מכרה אותה לפלקסטרוניקס תמורת 50 אלף דולר ותמלוגים שיוכלו להגיע עד ל-15 מיליון דולר. BVR אף מכרה לאחרונה את האחזקה בחברת יוניספייר (41%) ל-BCS Growth, לכלל תעשיות וליו"ר BVR טכנולוגיות, ירון שיינמן.

כלל תעשיות היא בעלת מניות של BVR עוד טרם הפיצול של BVR מערכות מ-BVR טכנולוגיות בוול סטריט ב-1998. לאחר מכן, אספה כלל מניות נוספות של החברה בשוק בסוף שנות ה-90 ובשנת 2000, חלקן אף במחירים של 20 דולר ויותר. טרם מחיקתה ממסחר, מחיר מניית BVR טכנולוגיות הוא 13 סנט ושווי השוק של החברה הוא 1.6 מיליון דולר.

יצוין כי במאי האחרון שיחררה BVR טכנולוגיות את כל עובדיה והחל מה-1 ביוני אין לה יותר עובדים בשכר. שיינמן עדיין משמש כנותן שירותים לחברה אולם אלה מתבצעים ללא תשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully